آئین کلنگ زنی فاز دوم پروژه آبرسانی به 16 روستای شاوه‌های بخش مشراگه از توابع شهرستان رامشیر با حضور استاندار خوزستان، نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این پروژه 15 کیلومتر خط انتقال و 11 کیلومتر خط توزیع با استفاده از لوله های پلی اتیلنی با سایز 355 میلیمتر اجرا خواهد شد.

این طرح جمعیتی در حدود 8 هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد و اعتبار اجرای آن 7 میلیارد تومان است.

اعتبار طرح از محل صندوق توسعه ملی اختصاص خواهد یافت و پیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان امسال این طرح تکمیل شود.

غلامرضا شریعتی در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح، گفت: خدا را شاکریم توفیق داشتیم در جمع‌تان حضور پیدا کنیم و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار بگیریم.

استاندار خوزستان افزود: اختلاف میان افراد موجب پیشرفت و انتخاب بهتر است که جزو حکمت الهی است و تعامل، تفکر و نقد مایه پیشرفت و توسعه است و بنا به فرموده امام موهبت الهی است و این فضا را هرگز نباید از دست دهیم.

شریعتی ادامه داد: همواره آماده شنیدن هستم و معتقدم هر کس اختیارش بیشتر باشد مسئولیت پذیری وی بیشتر است و باید در برابر انتقادات بردباری بیشتری داشته باشد.

شریعتی تصریح کرد: حق تک‌تک افراد این استان است که مرا مورد نقد و مواخذه قرار دهند. این حق مردم است در همه زمینه‌ها نظر متفاوت داشته باشند و حتی ما را زیر سئوال ببرند و ما از چنین فضایی هیچ ابایی نداریم اما در یک موضوع همه باید در کنار هم باشیم و آن هم پیشرفت استان خوزستان است. 

استاندار خوزستان یادآور شد: خداوند همه امکانات را برای توسعه را به این استان عطا کرده است و منابع انسانی ما نیز باید متناسب با این منابع خدادادی آموزش ببینند و ماهر شوند تا از این منابع طبیعی استفاده کنیم و از هیچ کوششی در راستای پیشرفت استان دریغ نورزیم.

شریعتی عنوان کرد: کارهای بهسازی، خدمات زیربنایی و آبرسانی با جدیت در این بخش در حال انجام است. مساله آب شرب اولین حق شهروندان است و جزو وظایف ماست و جای تشکر و قدردانی ندارد و در صورت کوتاهی خداوند قطعا ما را مورد مواخذه قرار خواهد داد. 

استاندار خوزستان افزود: دولت در سال گذشته در بخش آب روستایی 135 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داد و کارها با سرعت خوبی در حال انجام است و انشاالله با همین سرعت کار می‌کنیم تا جشن آبدار شدن کلیه روستاها را در تک تک شهرستان ها برگزار کنیم. 

وی در پاسخ به برخی از مشکلات و مطالبات مطرح شده از سوی اهالی این روستا اظهار داشت: عدم تخصیص حقابه کشاورزی که بعضاً مشاهده می شود بویژه در حوزه زهره و مارون به دلیل شرایط خشکسالی بوده است و امیدواریم باران رحمت الهی امسال بر استان نازل شود و مشکلات کشاورزان کاهش یابد؛ البته مسوولان هم باید در جهت مدرن سازی کشاورزی تلاش کنند و در خصوص سایر موارد مانند خانه بهداشت و مدرسه تلاش می کنیم بر اساس استانداردها اقدام کنیم و مشکلات را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.