به گزارش ایرنا، جهانگیر شاهمرادی روز چهارشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون وزیر کشور در منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز برگزار شد، افزود: سهمیه استان در این بخش 12 هزار میلیارد ریال بود که توانستیم در سر جمع و خالص اشتغال را در البرز حفظ کنیم.
وی با بیان اینکه یکی از اولویت ها در کشور حفظ اشتغال موجود است اظهار داشت: این استان در بخش صنعتعی ظرفیت های بسیار خوبی دارد، 150 واحد صنعتی برند در البرز شناسایی و بالغ بر سه هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی نیز در آن فعال هستند.
شاهمرادی گفت: همچنین بالغ بر 800 واحد صنفی قوی در البرز داریم که در صورتی که در دیگر استان ها این واحدها وجود داشت به عنوان یک واحد صنفی معتبر معرفی می شدند.
وی ادامه داد: محدودیت های 420 کیلومتری یکی از مشکلات واحدهای صنفی و تولیدی است که این محدودیت ها سبب می شود تا نتوانیم به آنها پروانه بهره برداری بدهیم.
شاهمرادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشکلات در استان، استانی نیست اظهار داشت: مشکلاتی که مربوط به حوزه استان باشد در البرز حل می شود اما مشکل آن چیزی است که از حیطه استان خارج است.
وی ادامه داد: در بحث ستاد تسهیل تجربه ما به همت استاندار البرز این بوده که به تمامی فرمانداران ابلاغ شده که هیچ گونه مشکلی از شهرستان به تهران نرود و اگر مدیری از مشکلات در محدوده وظایف خود آگاهی نداشته باشد جزء نمره های منفی محسوب می شود.
شاهمرادی در ادامه گفت: هشت هزارو 650 میلیارد ریال سهمیه تبصره 18 استان است که برای 15 هزار نفر با این تسهیلات باید اشتغال ایجاد کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز افزود: منطقه شیخ آباد کرج به وسعت 35 هکتار می تواند به یک مکان صنفی با اشتغالزایی پنج هزار نفر تبدیل شود.
وی در ادامه ضمن تاکید بر حل مشکل برق واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: نیازمند این هستیم که برای تابستان امسال حداقل یک پست سیار 400 کیلو ولتی برق راه اندازی تا بخشی از مشکل صنعت استان که در بخش برق است برطرف شود.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.