به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز یکشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: تاکنون به میزان 6هزار میلیارد ریال تهاتر انجام شده است و 4هزار میلیارد ریال نیز تا آخر سالجاری انجام می شود.
حقیقی گفت: باید جلسه مشترک بین بانک ها، متولیان اقتصاد و بخش خصوصی تشکیل و ایرادهای کار تهاتر احصا و مشکلات به زودی برطرف شود، تا بتوانیم باری از دوش تولیدکننده ها برداریم.
استاندار زنجان تصریح کرد: از این به بعد برای عملیاتی شدن مصوبات این ستاد بخش خصوصی را هم به فراخور موضوع به عنوان میهمان به جلسات دعوت می کنیم تا تصمیمات ما چهره واقعی به خود بگیرد.
حقیقی خاطرنشان کرد: در بودجه پیشنهادی سال آینده این استان 10هزار میلیارد ریال تسهیلات و 4هزار میلیارد ریال نیز بودجه برای تثبیت و ایجاد 36 هزار شغل در نظر گرفته شده است.
استاندار زنجان گفت: تمام تلاشمان را برای ایجاد و تثبیت شغل در استان انجام خواهیم داد و عزم دولت در این موضوع جدی است و باعث ایجاد آرامش در واحدهای تولیدی خواهد شد.
حقیقی تصریح کرد: تمام مطالبات طرح شده در این ستاد از سوی بخش خصوصی را این هفته به معاون اول رئیس جمهوری انتقال داده و دستورات لازم را از وی دریافت خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: لازم است تا با تسریع در امور، شهرک برق و آی تی در استان ایجاد و راه اندازی شود تا از ظرفیت های این حوزه بهره کافی را ببریم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان نیز گفت: باید به نیروهای درون زای اقتصادی توجه کافی داشته باشیم، از این رو کارگروه های مختلف از جمله کارگروه دانش بنیان در این ستاد فعالیت می کند و اهمیت ویژه ای در تصمیم گیری ها دارد.
شهرام طهماسبی تاکید کرد: باید تمام مسائل مهم اقتصادی استان در این کارگروه ها مطرح و مورد بررسی قرار بگیرند، لذا دانشگاهیان و بخش خصوصی همکاری نزدیک تری بایکدیگر دارند.
وی خاطرنشان کرد: همواره دولت حامی بخش خصوصی بوده و تلاش کرده تا در جهت رفع موانع آنها قدم بردارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سهم صنعت از میزان سرمایه گذاری ها در سال 92 مبلغی حدود 45 هزار میلیارد ریال بوده، اما امروز این مبلغ به بالغ بر 70هزار میلیارد ریال رسیده است.
ناصر فغفوری تاکید کرد: راهکارهای برون رفت از مشکلات اقتصادی احصا شده و مشخص است، لذا نیازمند همت همه جانبه متولیان و همکاری بخش خصوصی در این زمینه هستیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: بالای 53 درصد برق استان را واحدهای تولیدی مصرف می کنند و بیش از 23 درصد نیز در بخش کشاورزی استفاده می شود.
علیرضا علیزاده تاکید کرد: هم اکنون اصلی ترین بدهکاران ما بخش های دولتی هستند و در مجموع حدود 700 میلیارد ریال طلب از بخش خصوصی، مردم و دولتی ها داریم.
به گزارش ایرنا، ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان در سالجاری 14 بار تشکیل جلسه داده است.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.