فریدون خودنیا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نیروگاه تولید برق گازی شهرستان ازنا با ظرفیت 6 مگاوات از عمده ترین این طرح ها است که برای احداث آن 100 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.
وی اظهار داشت: لرستان بیش از 2 هزار و 800 روستا دارد که تمامی روستاهای بالای 10 و 20 خانوار استان از نعمت برق بهره مند هستند و 24 روستا با هزینه 80 میلیارد ریال این هفته از این امکان برخوردار می شوند.
خودنیا تصریح کرد: 2 هزار و 100 کنتور برق در اجرای طرح فهام ( فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی ) طی 18روز در این استان نصب شد که همزمان با هفته جاری بهره برداری می شود.
وی ادامه داد: این تعداد، در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و هوشمندسازی شبکه های توزیع، با هزینه35 میلیارد ریالی جایگزین کنتورهای دیماندی شده است.
وی تصریح کرد: با نصب این کنتورها، تمامی اطلاعات مشترک از جمله قرائت، برداشت پروفایل بار، برنامه ریزی کنتور و انعکاس رفتار مصرفی مشترک در اوج بار را می توان به روش های الکترونیکی رصد کرد.
خودنیا گفت: قطع و وصل کردن انشعاب از راه دور و همچنین کنترل سیستم از نظر دستکاری شدن دیگر قابلیت های طرح فهام است.
وی لرستان را استان پیشرو در نصب کنتور فهام دانست و افزود: در فاز اول، تمامی کنتورهای دیماندی ولتاژ اولیه و ولتاژ ثانویه به کنتور فهام تبدیل و در فاز دوم، تعداد 2 هزار 100 دستگاه اجرا شده است.
بیش از 622 هزار مشترک، انشعاب شرکت توزیع برق لرستان را دریافت کرده اند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.