به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار حسین قبادی بصیر روز یکشنبه در بازید خبرنگاران از دهکده اقتصاد مقاومتی کرمانشاه افزود: 25 رسته شغلی خرد و متوسط مانند پرورش زنبور عسل، دامپروری، طیور، تولید رنگ، پرورش بزسانان، قارچ، سبزی خردکنی و بسته بندی سبزی، تولید انواع ظروف یکبار مصرف و غیره در این دهکده مشغول به فعالیت هستند.
وی هدف اصلی راه اندازی این دهکده اقتصادی را توانمند سازی و جرات بخشی به افراد برای شروع به فعالیت دانست، بیان داشت: در این دهکده صاحبان طرح و شغل برای آغاز فعالیت شان جا و مکان، آب و برق، ساختمان رایگان دریافت می کنند.
او مهم ترین و گران ترین بخش شروع هر فعالیت اقتصادی را فراهم کردن زیرساخت های اولیه مانند ساختمان، سیلو، آب و برق، جاده و غیره دانست که در دهکده اقتصاد مقاومتی به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می گیرد تا آنها با جرات و قدرت ریسک پذیری بیشتری به فعالیت شان بپردازند.
قبادی بصیر یکی دیگر از مهم ترین بخش های دهکده اقتصاد مقاومتی را ارائه خدمات مشاوره اقتصادی و پشتیبانی قرارگاه بسیج سازندگی از آنها دانست و گفت: قرارگاه بسیج سازندگی استان در راستای رونق و توسعه تولیدی های این دهکده با کارشناسان اقتصادی طرف قرارداد است.
او در ادامه مدت قرارداد تولیدی ها با دهکده اقتصاد مقاومتی را تا 2 ساله دانست و گفت: به منظور اینکه افراد بیشتری از ظرفیت و توان دهکده اقتصاد مقاومتی برای آغاز فعالیت شان استفاده کنند، تولیدی هایی که به بهره برداری و رونق می رسند باید به بیرون از این دهکده نقل مکان کنند، تا جا برای دیگران باز شود.
در ادامه خبرنگاران از مجموع پرورش قارچ صدفی ارگانیک دهکده اقتصاد مقاومتی با اشتغال زایی 10 نفر، پرورش زنبور عسل ارگانیک مخصوص افراد دیابتی، پرورش بز 15 راسی سانان چند قول زا با شیردهی چند برابر بز محلی، پرورش بوقلمون، شرکت رنگ سازی، شرکت ساخت ظروف یکبار مصرف، شرکت سبزی خردکنی و بسته بندی سبزی و انواع ترشیجات، بازدید کردند.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.