سعید حصارکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها در حوزه باتری، محیط زیست، مهندسی پزشکی و مواد زیستی می باشد.
وی اظهار داشت: با توجه به محدودیت بودجه، حدود 12 میلیارد ریال بطور اختصاصی علاوه بر اعتباری که اعضای هیات علمی برای طرح های خود دارند، به عنوان حمایت از آن طرح ها، در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: در سال 97 بیش از 40 طرح برون سازمانی و 50 طرح دانشجویی در قالب پروژه دانشجویی اجرا شد.
معاون پژوهش و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: تقویت پژوهش های فناورانه تقاضا محور از برنامه های سال جاری معاونت پژوهشی پژوهشگاه است چرا که مهمترین هدف پژوهشگاه، پژوهش در موضوعات مورد نیاز کشور و تلاش برای به ثمر رساندن نتایج آنها می باشد که می بایست مورد توجه قرار گیرد.
حصارکی اظهار داشت: در راستای تقویت پژوهش های فناورانه تقاضا محور، اقداماتی همچون طرح تجمیع گرنت اعضای هیات علمی، حمایت مستقیم از طرح های فناورانه و تامین نیروی انسانی پژوهشی برای طرح، از طریق طرح های پسا دکتری و یا طرح داخلی را در دستور کار داریم .
وی افزود: این معاونت با همکاری همه همکاران و پژوهشکده ها در تلاش است تا برنامه ریزی و زمینه سازی لازم برای رساندن پژوهشگاه به جایگاه واقعی خود را انجام دهد و این مساله یاری همه کارکنان را می طلبد.
معاون پژوهش و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه ادامه داد: در این راه می بایست سرمایه هایمان، اعم از منابع مالی و منابع انسانی را به سمتی متمرکز کنیم که یک دستاورد ملموس برای جامعه داشته باشد.
وی یکی دیگر از اهداف حوزه پژوهشی را رشد و اعتلای فعالیت های بین المللی دانست و خاطرنشان کرد: بحث بین المللی سازی دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور که در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته است، در حال انجام است و در پژوهشگاه نیز برای اینکه در جایگاه پنج پژوهشگاه برتر کشور در حوزه بین المللی قرار بگیریم فعالیت های زیادی صورت گرفته است.
وی افزود: پژوهشگاه نسبت به سال 96، به طور میانگین در مواردی که معیار ارزیابی طرح بین المللی سازی است، رشد 100 درصدی داشته است و انتظار داریم در سال جاری نیز رشد خوبی داشته باشیم .
حصارکی ادامه داد: در حوزه طرح های بین المللی نیز در سال 97، هشت طرح بین المللی مشترک داشتیم که با سایر دانشگاه های دنیا انجام شده است.
حصارکی با اشاره به اینکه در حال حاضر، چهار عضو هیات علمی برای سردبیری نشریات بین المللی و یک ثبت اختراع بین المللی داریم، افزود: یکی از اقداماتی که برای رشد این حوزه در دستور کار قرار دادیم، بحث تشویق اعضای هیات علمی و حمایت از طرح های مشترک بین المللی است .
وی همچنین گفت: در حوزه نشر علم و فناوری بحث نشریات پژوهشگاه و کتب اعضای هیات علمی مطرح است که در شناسایی موانع برای بهبود سرعت چاپ آن تلاش شده است.
معاون پژوهشی پژوهشگاه در پایان افزود: این معاونت آماده دریافت هر گونه پیشنهاد، انتقاد و نقطه نظرات همکاران می باشد تا با کمک همه همکاران در راستای ماموریتی که در این پژوهشگاه داریم، موفق باشیم.
محققان پژوهشگاه مواد و انرژی ایران تاکنون اختراعات زیادی در سطح جهانی ، منطقه و کشور به ثبت رسانده که بخشی از این دستاوردها تجاری سازی شده است.
آبگرمکن خورشیدی و آب شیرین کن نمونه هایی از اختراعات محققان این پژوهشگاه است.
پژوهشگاه مواد و انرژی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در مشکین دشت فردیس استان البرز مستقر است.
7413/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.