رئیس بسیج اساتید استان البرز در حاشیه این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه با حمایت و پشتیبانی بسیج اساتید استان و پژوهشگاه مواد و انرژی در دید عموم قرار گرفته است.
محمد رضا رحیمی پور افزود: محور های جشنواره در زمینه های فنی مهندسی،کشاورزی،امور مالی وعلوم انسانی می باشد.
وی ادامه داد: جشنواره فوق در قالب اختراعات و ابتکارات و با رویکرد تجاری سازی،ارائه طرح ها و پژوهش های کاربردی،ترجمه و تالیف کتاب به اجرا در آمده است.
رحیمی پور با اشاره به اینکه نخستین فراخوان این جشنواره در دی ماه سال جاری به اساتید اعلام شد،خاطر نشان کرد:افراد فوق تا تاریخ 30 بهمن ماه مهلت ارسال دستاوردهای خود را داشته اند.
وی با بیان اینکه 30 نفر از اساتید استان آثار خود را به جشنواره مذکور ارسال کرده اند،گفت: همچنین 107 اثر از این تعداد ثبت شده است که بیشترین آثار ارسالی در حوزه علوم انسانی و کمترین آثار در حوزه علوم پایه بوده است.
دبیر دومین جشنواره تولیدات علمی اساتید دانشگاه های استان البرز افزود:با اشاره به اینکه دانشگاه ها محل تولید علم می باشند و لازم است که به اقتصاد کشور کمک نمایند،بیان کرد:باید تلاش کنیم تا تحقیقات و پژوهش ها تاثیرات مثبتی بر زندگی معیشتی مردم داشته باشد.
رحیمی پور عنوان کرد:شناسایی پژوهشگران،فناوران و نو آوران ، کشف استعدادهای برتر، ایجاد انگیزه و تعامل و همکاری علمی بین محققان از اهداف اصلی جشنواره بوده است.
وی اظهار داشت: قدرت در سایه علم و فناوری و اقتصاد پویا می شود و این علم زمانی مثمر ثمر است که قابلیت تبدیل به فناوری را داشته باشد.
در پایان برنامه فوق از برگزیدگان جشنواره تقدیر به عمل آمد.
پژوهشگاه مواد وانرژی در مشکین دشت فردیس البرز مستقر است
7413/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.