رئیس دانشگاه بناب گفت: شهرستان بناب ظرفیت بالایی برای رشد شرکت‌های فناور دارد .

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، کریم عباسیان در اولین نشست اعضای شورای فناوری مرکز رشد و فناوری شهرستان بناب گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی در کشور عدم ارتباط بین صنعتگران و دانشگاهیان می باشد.

وی ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه  را لازمه رقابت و بقاء صنایع عنوان کرد و افزود: شهرستان بناب با داشتن دانشگاههای توانمند و شهرک صنعتی فعال، پتانسیل خوبی برای رشد شرکت‌های فناوری دارد .

عباسیان با بیان اینکه تمام حمایت های لازم برای مرکز رشد واحدهای فناور بناب تنها از جانب دانشگاه بناب انجام می‌شود، از تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان درخواست همکاری و مساعدت کرد و خواستار تقویت مرکز رشد بناب شد .

نماینده پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی و مدیر مرکز رشد تبریز افزود: وجود دانشگاهها و صنایع بزرگ و کوچک در شهرستان بناب زمینه مساعدی برای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه و همچنین پیشرفت شرکت های فناور در این شهرستان هست.

بهمن محمدیاری افزود: مرکز رشد بناب تنها مرکز رشد اقماری در سطح استان آذربایجان شرقی است که از سوی ریاست پارک علم و فناوری استان اختیارات ویژه ای از جمله تشکیل شورای فناوری و عقد قراردادها با شرکت ‌های فناور به مدیریت آن اعطا شده است .

وی اظهار امید واری کرد که، دانشجویان و اساتید دانشگاه بناب از فرصت های مهیا شده بتوانند بیشترین استفاده را در راستای ارائه طرح های فناور و نوآور به عمل آورند .

مدیر مرکز رشد شهرستان بناب نیز حمایت‌های تسهیلاتی و مالی تا سقف 500 میلیون ریال و حمایت های کارگاهی و آزمایشگاهی را از حمایت‌های مرکز رشد و فناوری شهرستان عنوان کرد و گفت: طرح های اولویت دار، در تمام زمینه‌های رشته‌های مهندسی، صنایع غذایی، تبدیلی و محصولات کشاورزی می باشد.

  عباسعلی شریفی با اشاره به موقعیت شهرستان بناب، وجود مجتمع تحقیقاتی شمال غرب کشور، انرژی اتمی بناب را فرصتی برای فعالیت فناوران و شرکت‌های دانش بنیان دانست .

گفتنی است: در این نشست سه طرح فناور پیشنهاد شده مورد بحث قرار گرفت که پس از بررسی و داوری نهایی توسط اعضای شورای فناوری، دو طرح در حوزه مهندسی مکانیک مورد پذیرش قرار گرفت .
 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.