به گزارش ایرنا، رقابت های قهرمانی کشتی به میزبانی کشور چین در رشته آزاد برگزار و در رشته فرنگی نیز در حال برگزاری است.
علیرضا کریمی، متولد 1373 و ساکن شهرستان فردیس استان البرز است، یکی از کشتی گیران البرزی است که در این دوره از رقابت ها حضور یافت و توانسته تاکنون افتخارات فراوانی برای این شهرستان ، استان و کشور به ارمغان آورده است.
وی دارای سه مدال آسیایی کشتی جوانان و نوجوانان، یک مدال نقره جهانی، یک مدال نقره و یک مدال برنز بین المللی، سه مدال کشوری نونهالان و نوجوانان، مقام سوم در مسابقات جام تختی و مدال های زیادی در کشتی نونهالان و نوجوانان استانی است.
کریمی کشتی گیر فردیسی در مسابقات آسیایی مقام قهرمانی وزن 86 کیلوگرم را کسب کرد.
در جریان رقابت‌های وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد زیر 23 سال جهان که در لهستان برگزار شد، علیرضا کریمی دارنده مدال برنز جهان در مرحله نخست مقابل حریفی از روسیه شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن حریفش راهی مرحله شانس دوباره شد لیکن وجود رقیبی از رژیم صهیونیستی سبب شد تا وی از مصاف با این رقیب خودداری کند.
در آوردگاه چین نیز، این پهلوان البرزی و نماینده 92 کیلوگرم کشورمان در فینال مسابقات کشتی آزاد قهرمان آسیا حریف خود را از کشور هند را با نتیجه 11 بر صفر شکست داد و به مدال طلای آسیا رسید.
در مسیر قهرمانی کریمی در دور اول با نتیجه 10 بر صفر «چنگیز کریم کولوف» از قرقیزستان را مغلوب کرد.
وی در دور دوم مقابل «آتسوشی ماتسوموتو» دارنده مدال برنز جهان از ژاپن در کمتر از یک دقیقه و با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد و در نهایت ملی‌پوش البرزی ما در نیمه نهایی «عزیزبک سولیف» از ازبکستان را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرد.
در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا نیز در وزن 87 کیلوگرم، حسین نوی در دیدار نخست فی پنگ دارنده مدال برنز آسیا از چین را با نتیجه 3 بر یک مغلوب کرد.
وی در دور دوم ماتسو سومی دارنده مدال نقره آسیا از ژاپن را با نتیجه 4 بر 2 شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.
نوری در این مرحله با نتیجه 3 بر یک از سد رستم آساکولوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان گذشت و راهی دیدار فینال شد.
این کشتی گیر البرزی در این دیدار کومار سونیل از هند را با نتیجه 2 بر صفر مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.
استان البرز دارای 8 هزار کشتی گیر در 2 فرنگی و آزاد در تمام گروه های سنی است.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.