به گزارش ایرنا، رقابت های مجارستان این بار نیز عرصه قهرمانی و پهلوانی دیگری بود که علیرضا ایران زمین، بار دیگر از آن با سرافرازی بیرون آمد.
این دلاور البرزی در این دوره از رقابت ها نیز موفق شد با کسب مدال برنز، بار دیگر پهلوانی و قهرمانی را از آن خود کرده و نام پرافتخار ایران اسلامی را بر سر زبان ها بیندازد.
کریمی در رشته آزاد وزن 92 کیلوگرم رقابت های جهانی مجارستان، در دور نخست ریکاردو بائز از آرژانتین را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد، تا در دور دوم به مصاف شریف شریف اف دارنده مدال طلا المپیک و جهان از آذربایجان برود.
علیرضا در دور دوم با نتیجه هفت بر صفر توانست این کشتی گیر آذربایجان را نیز از پیش روی بردارد.
این دلاور البرزی در ادامه پیروزی های خود در دور سوم 12 بر یک چاکالوف روسیه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.
کریمی در این مرحله به مصاف جی دن کاکس از آمریکا دارنده مدال برنز المپیک و جهان رفت و با قبول شکست از این ورزشکار آمریکایی به دیدار رده بندی وزن 92کیلوگرم راه یافت.
ورزشکار البرزی تیم ملی جمهورری اسلامی ایران در دیدار رده بندی با شکست کشتی گیر گرجستانی مدال برنز مسابقات جهانی مجارستان را از آن خود کرد.
علیرضا کریمی متولد 1373 و ساکن شهرستان فردیس استان البرز است که افتخارات فراوانی برای این شهرستان ، استان و کشور به ارمغان آورده است.
وی دارای سه مدال آسیایی کشتی جوانان و نوجوانان، یک مدال نقره جهانی، یک مدال نقره و یک مدال برنز بین المللی، سه مدال کشوری نونهالان و نوجوانان، مقام سوم در مسابقات جام تختی و مدال های زیادی در کشتی نونهالان و نوجوانان استانی است.
کریمی کشتی گیر فردیسی در مسابقات آسیایی مقام قهرمانی وزن 86 کیلوگرم را کسب کرد.
در جریان رقابت‌های وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد زیر 23 سال جهان که در لهستان برگزار شد، کریمی دارنده مدال برنز جهان در مرحله نخست مقابل حریفی از روسیه شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن حریفش راهی مرحله شانس دوباره شد لیکن وجود رقیبی از رژیم صهیونیستی سبب شد تا وی از مصاف با این رقیب خودداری کند.
دلاور البرزی همچنین در بازی های آسیایی جاکارتا که از 27 مرداد الی 11 شهریور 97 در جاکارتا برگزار شد توانست با ضربه فنی کردن «ابراگیم اف» نفر سوم المپیک که تاکنون هیچ ایرانی موفق به شکست این کشتی گیر نشده بود به فینال بازی های آسیایی راه یابد.
کریمی در فینال رقابت های آسیایی جاکارتا در وزن 97 کیلوگرم با شکست 6 بر صفر ماگمود «موسی یف» قرقیزستانی قهرمان این دوره از رقابت ها شد.
رقابت های جهانی مجارستان از 28 مهرماه تا اول آبان ماه در رشته کشتی آزاد و بخش فرنگی نیز از سوم تا پنجم آبان امسال برگزار می شود که علیرضا کریمی و حسین نوری، 2 تن از قهرمانان البرزی، تیم ملی جمهوری اسلامی ایران را همراهی می کنند.
حسین نوری دیگر کشتی گیر البرزی شرکت کننده در این دوره از رقابت ها، مدال برنز مسابقات جهانی کشتی فرنگی و مدال طلا در رشته فرنگی رقابت های آسیایی به میزبانی قرقیزستان را در کارنامه خود دارد .
بیش از پنج هزار و 800 کشتی گیر در استان البرز مشغول به فعالیت هستند.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.