به گزارش ایرنا، مسعود مهران نیا روز شنبه در نشست هماهنگی و برنامه ریزی ویژه بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و تربیتی در این استان اظهارداشت: در این هفته توانمندی کانون های فرهنگی تربیتی در بخش های مختلف با رویکرد دانش آموزی و نگاه خلاقانه در قالب جشنواره استانی به نمایش درمی آید.
وی با اشاره به اینکه مدیران کانون های فرهنگی تربیتی استان البرز به منظور آشنایی مسئولان و خانواده ها با فعالیت های کانون ها در این هفته باید سنگ تمام بگذارند، خاطرنشان کرد: در جشنواره ای که به همین مناسبت برگزار می شود ضرورت دارد در زمینه های مختلف توانمندی استان به تصویر درآید.
وی یادآورشد: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید بر گسترش روحیه امید ونشاط در جامعه به ویژه آموزش و پرورش دارند که این مهم در کانون های فرهنگی تربیتی باید در اولویت کاری قرار گیرد.
مهران نیا ادامه داد: نمایشگاهی از فعالیت های کانون های فرهنگی تربیتی استان نیز در حاشیه این جشنواره استانی برپا می شود.
وی تاکید کرد: در قالب یک کار تیمی و با وحدت می توان همانند سال گذشته ، جشنواره ای کیفی در استان برگزار کنیم که این مهم نیازمند برنامه ریزی همه جانبه ای است.
رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان البرز نیز در این نشست به بیان اهداف ایجاد کانون ها در آموزش و پرورش پرداخت و اظهارداشت: آشناسازی دانش آموزان با ارزش های ماندگار فرهنگی، بارور شدن اوقات زندگی ،تقویت شخصیت و خودباوری و در نهایت تربیت اجتماعی دانش آموزان از جمله اهداف فعال شدن کانون های فرهنگی تربیتی در کشور است.
عباس زمانیان ازتحکیم وحدت در جامعه دانش آموزی، هدایت حرکت درست فرهنگی دانش آموزان و افزایش اثربخشی تعلیم و تربیت رسمی کشور به عنوان دیگر اهداف تشکیل کانون های فرهنگی – تربیتی در استان ها یاد کرد.
وی ادامه داد: کانون های فرهنگی تربیتی در عرصه های گوناگون فرهنگی، ادبی، هنری، ورزشی، اجتماعی، علمی، مهارتی و اردویی در قالب برنامه های عمومی و کارگاه های آموزشی و انجمن ها فعالیت می کنند.
کارشناس مسئول فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست گفت: امروزه خانواده ها به عملکرد کیفی کانون های فرهنگی تربیتی این استان اطمینان دارند و حضور پرشور فرزندانشان در کانون ها حاکی از این واقعیت مهم دارد.
مهدی بشری با اشاره به اینکه هفته کانون ها فرصت مناسبی است تا دانش آموزان و خانواده هایشان با فعالیت ها و برنامه های کانو های فرهنگی تربیتی شناخت بیشتری پیدا کنند، یادآورشد: باید دستاوردهای کانون ها و تاثیر گذاری این مراکز مهم را به زبان قلم و هنر برای جامعه هدف به نمایش گذاشت تا تشویق و ترغیب لازم بوجود آید.
وی اضافه کرد: در البرز نیز برنامه ریزی و تمهید مقدمات برگزاری باشکوه برنامه های متنوع در این هفته برای آشنایی بیشتر شهروندان با فعالیت های کانون های فرهنگی - تربیتی این استان بوجود آمده است چون معتقدیم که بهترین مکان برای رشد کودکان، نوجوانان و جوانان همین کانون هاست که با کیفیت بالا خدمات لازم را به فرزندان ایران اسلامی می آموزد.
در این نشست مدیران کانون های فرهنگی تربیتی استان دیدگاه های خود را در زمینه چگونگی برنامه ریزی هفته بزرگداشت کانون های فرهنگی تربیتی در استان بیان کردند.
استان البرز 12 کانون فرهنگی تربیتی دارد.
30 بهمن ماه به نام روز کانو ن های دانش آموزی نامگذاری شده است.
البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.