به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، محمد محسن بیگی در آیین افتتاح طرح استانی وارنیش فلوراید در مدارس دوره ابتدایی از دانش آموزان به عنوان سرمایه های اصلی و آینده سازان ایران اسلامی نام برد و خاطر نشان کرد: سلامت افراد جامعه نقش موثر و مفیدی در توسعه و توانمندی کشور دارد.
وی ارتقا سطح سلامت دهان و دندان دانش آموزان دوره ابتدایی، افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و اولیاء آنها، افزایش دسترسی و ارائه خدمات پیشگیری از بیماری های دهان و دندان به دانش آموزان و کاهش شاخص پوسیدگی های دهان و دندان در دانش آموزان دوره ابتدایی را از مهمترین اهداف اجرای این طرح برشمرد.
محسن بیگی خاطرنشان کرد: اگر به سلامت افراد یک جامعه در سن کودکی و نوجوانی توجه شود به طور قطع نیروی انسانی آینده آن کشور سالم تر و کارآمد تر خواهند بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اهمیت مسواک زدن در تعالیم دین مبین اسلام بر آموزش نحوه مسواک زدن به دانش آموزان در مدارس تاکید کرد.
آیین نمادین افتتاح طرح استانی وارنیش فلوراید در مدارس دوره ابتدایی کرمان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولان این استان در دبستان دخترانه نیایش آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان برگزار شد.
وارنیش فلوراید ماده‌ای ژله مانند و موضعی است که پوسیدگی دندان‌ها را از 25 تا 75 در صد کاهش می‌دهد و بیش از 30 سال است که این ماده در جهان به‌عنوان یک ماده موثر برای
پیشگیری از پوسیدگی دندان استفاده می‌شود.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.