به گزارش ایرنا، رحیم‌بنامولائی روز شنبه در شصتمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی البرز افزود: اکنون روزانه 24 کانتیر صادرات صیفی جات و گل و‌گیاه به کشورهای حاشیه خلیج فارس وخاور میانه داریم که باید زمینه برای حمل و نقل هوایی در پوشش «کارگوسنتر» در استان فراهم کرد.
وی با اشاره به مقرون به صرفه نبودن سوخت هواپیماهای باربری،گفت: در صورتی که سوخت هواپیماهای باری به قیمت سوخت هواپیماهای مسافری تامین شود، شاهد ایجاد تحول در صادرات استان خواهیم بود.
بنامولائی افزود: درصورت کاهش قیمت سوخت هواپیماهای باربری در فرودگاه بین المللی پیام ، صادرات استان به خصوص محصولات کشاورزی که بایستی در حداقل زمان به کشورهای مقصد صادر شود از طریق هوایی انجام خواهد شد.
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز اظهار داشت : برای تبدیل منطقه ویژه اقتصادی پیام به یک قطب اقتصادی مهم ضروری است زیرساخت های لازم ایجاد شود.
بنامولائی گفت: در زمان حاضر چند شرکت خارجی برای سرمایه گذاری و ایجاد حمل و نقل هوایی باری در استان اعلام امادگی کرده اندکه امید است این مهم با موفقیت در حد انتظار همراه شود.
وی افزود: در گذشته حضور اتاق بازرگانی در هیات رئیسه شرکت شهرک های صنعتی استان البرز وجود داشت که ادامه این روند می تواند همکاری در توسعه صنعتی و تجارت استان را تقویت نماید.
بنامولائی با اشاره به نشست اخیر با وزیر اقتصاد در اتاق بازرگانی ایران گفت: ما به دنبال معافیت مالیاتی در شعاع ١٢٠ کیلومتری شهرک اشتهارد برای همه سرمایه گذاران این منطقه هستیم.
وی افزود: اگر بتوانیم برای کل استان البرز معافیت مالیاتی بگیریم ، در مسیر توسعه صنعتی استان تحول شگرفی ایجاد خواهد شد.
رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش گفت: در این نمایشگاه همراهی و همفکری دانشگاه خوارزمی ، استارت آپ ها ، بخش خصوصی ، سازمان صنعت و پارک و علم و فناوری در مسیر تحول در اقتصاد و پویائی استان را شاهد بودیم .
بنامولائی افزود: در این نمایشگاه ما فقط به دنبال ارایه عملکرد نبوده ، بلکه نقشه راه برای آینده جوانان را در دستور کار قرار دادیم تا امید بخش دانشجویان باشیم.
وی در بخش دیگر از اظهاراش با اشاره به اینکه در دنیا محور مسایل اقتصادی اتاق های بازرگانی هستند اظهار کرد: با توجه به نگاه ویژه استاندار البرز به بخش خصوصی برای حضور فعالان اقتصادی در هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی ما در این گذر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
*ضرورت تشکیل سازمان اموال تملیکی در استان البرز
بنا مولائی در ادامه اظهاراتش از نبود سازمان اموال تملیکی در اقتصاد و دارایی به عنوان یک چالش نام برد و گفت: این مشکل باعث سردرگمی برخی تجار و کسانی شده که کالا وارد استان می کنند .
وی افزود: پرونده های مالیاتی البرز بایستی به درامد استان اضافه شود .
وی همچنین در ادامه این نشست بر تفویض اختیار به مدیران بانک های استان تاکید کرد.
7411/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.