به گزارش ایرنا ، محمدرضا یوسفی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: دشت ورامین شامل شهرستان های ورامین ، قرچک و پیشوا قطب کشاورزی استان تهران و کشور محسوب می شوند که بسیاری ازمحصولات کشاورزی و دامی را تولید و روانه بازار مصرف می کنند.
وی اظهارداشت: در هنگام به دست آمدن محصول ، سرعت در حمل و نقل و ارسال به مناطق مختلف کشور باعث می شود تا دست رنج چندین ماهه کشاورز به دست مشتری رسیده و حاصل زحمت و تلاش را به دست آورده شود و تأخیر در این امر می تواند به نابودی محصول برداشت شده ،منجر گردد.
فرماندار ورامین ادامه داد: به دلیل نبودن پایانه صادراتی کشاورزی، محصولاتی نظیر طالبی ، خربزه ، گوجه و بادمجان به موقع صادر نمی شوند و برخی کشاورزان به این دلیل متضرر می شوند چرا که کافی است فقط چند روز این محصولات خریداری و روانه بازار مصرف نشود آنگاه حتی خراب شده آن را نیز نمی توان جابجا کرد.
یوسفی اضافه کرد:دشت ورامین به دلیل همجواری با راه آهن سراسری تهران – مشهد از مزیت مناسبی برای حمل و نقل ریلی برخوردار است چرا که سه ایستگاه راه آهن ورامین ، پیشوا و ابردژ ، در این بخش از استان تهران مستقر شده و با استفاده از خطوط ریلی می توان محصولات کشاورزی را به مناطق مختلف کشور و یا خارج از کشور صادر کرد.
وی با تأکید بر لزوم راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی گفت : کشاورزی محور اقتصادی دشت ورامین است و ایجاد پایانه های صادراتی می تواند علاوه بر اشتغال پایدار، به توسعه کشت محصولات با کیفیت نیز منجر شود.
فرماندار ورامین افزود: با هماهنگی بخش خصوصی ، منطقه ای در بخش جوادآباد برای احداث پایانه صادراتی محصولات و نهاده های کشاورزی دشت ورامین در نظر گرفته شده که پس از استعلام از مراجع ذی صلاح ، مقدمات اجرایی شدن این مهم فراهم می شود.
وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت های فراوان دشت ورامین در بخش های مختلف کشاورزی، ضرورت احداث پایانه صادراتی این بخش در استان توجیه پذیر است.
بیش از 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت ورامین شامل شهرستان های ورامین ، قرچک و پیشوا زیر کشت محصولات زراعی می رود.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.