ایرج شیارکار روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: در چهار ماه گذشته 32 نوع محصول نظیر سبزیجات، پسته، سیب زمینی، پیاز، خربزه، خرما، فلفل، کشمش، سیب، کیوی، انگور، هندوانه، گیلاس، لیمو ترش و چای به ارزش اقتصادی 102 میلیون و 284 هزار و 100 دلار از گمرک آستارا به روسیه، گرجستان، آذربایجان، اوکراین و کشورهای آسیای میانه صادر شد.
وی بیان کرد: صادرات این محصولات از لحاظ ارزش اقتصادی 60 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و در مدت یاد شده، 21 نوع محصول نظیر موز، ارزن، مغز تخمه آفتابگردان، دسته بیل، تخته سوزنی برگ، تفاله چغندر قند، باریکه چوب، روکش چوب، پنبه و نخود به وزن 67 هزار و 824 تن از روسیه و گرجستان به ایران وارد شده است.
شیارکار ادامه داد: در چهار ماه نخست امسال بر حمل و نقل 16 نوع محصول به وزن 24 هزار و 882 تن به کشورهای حاشیه خلیج فارس، نظارت و کنترل شده و میزان واردات محصولات کشاورزی نسبت به مدت مشابه سال قبل، 19 درصد و میزان حمل و نقل آن حدود 31 درصد رشد داشته است.
اداره کل گمرک آستارا در واردات و صادرات قطعی کالا، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، صدور موافقت نامه تجارت بین المللی و برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و سومین مرز پر تردد ایران است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.