مدیر جهادکشاورزی شهرستان بیله سوار از کنترل و نظارت قرنطینه‌ای بیش از 36 هزار تن محصولات کشاورزی صادراتی، وارداتی خبر داد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، ربعلی جهانی با اعلام این خبر افزود: بازدید و صدور گواهی بهداشت نباتی برای محصولات کشاورزی صادراتی به میزان 18هزار تن، کنترل قرنطینه ای و صدور مجوز محصولات کشاورزی ترانزیتی به میزان 15هزار تن و واردات حدود 4هزار تن محصولات مختلف، از جمله فعالیت های انجام شده توسط این مرکز از ابتدای سال 97 تا آخر تیرماه است. 
این مقام مسئول افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 58 درصد رشد داشته است که یکی از دلایل اصلی این افزایش، 24 ساعته شدن فعالیت قرنطینه نباتی در این گمرک مرزی می باشد.   وی  یکی از عوامل افزایش تولیدات کشاورزی را جلوگیری از خسارات عوامل خسارت زای گیاهی به محصولات کشاورزی دانست و افزود: در بخش پیشگیری از وقوع خسارت ، قرنطینه نباتی نقش مهمی در این عرصه دارد. 
جهانی با بیان اینکه قرنطینه گیاهی سدی در برابر ورود عوامل خسارت زای گیاهی از مناطق آلوده و یا خارج از کشور است، اظهار کرد: با افزایش و گسترش ارتباطات بین کشورها و توسعه صنعت حمل و نقل میزان تبادلات کالا نیز افزایش یافته به همین جهت میزان خطر و ریسک انتقال عوامل خسارت زای گیاهی توسط این گونه مبادلات نیز افزایش یافته است. 
 وی افزود: نظارت دقیق قرنطینه نباتی بر ورود محصولات کشاورزی ضامن حفظ و افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی است و جهاد کشاورزی در این زمینه برنامه های مدونی دارد. 
وی قرنطینه گیاهی را مهم دانست و گفت: یکی از عوامل افزایش تولیدات کشاورزی جلوگیری از خسارات عوامل خسارت زای گیاهی به محصولات کشاورزی است که در بخش پیشگیری از وقوع خسارت، قرنطینه نباتی نقش مهمی در این عرصه دارد. 
جهانی با بیان اینکه قرنطینه گیاهی سدی در برابر ورود عوامل خسارت زای گیاهی از مناطق آلوده و یا خارج از کشور است اظهار کرد: با افزایش و گسترش ارتباطات بین کشورها و توسعه صنعت حمل و نقل میزان تبادلات کالا نیز افزایش یافته به همین جهت میزان خطر و ریسک انتقال عوامل خسارت زای گیاهی توسط این گونه مبادلات نیز افزایش یافته است.   وی نظارت دقیق قرنطینه نباتی بر ورود محصولات کشاورزی را ضامن حفظ و افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی دانست.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.