به گزارش ایرنا، دکتر عزیزالله حبیبی روز یکشنبه در پنجمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان البرز که در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی برگزار شد، افزود: دانشگاه ها در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی تغییر فرایندهایی را پشت سرگذاشته اند.
وی اظهار داشت: در سال های ابتدایی انقلاب اسلامی دانشگاه ها عمدتا آموزشی بودند و به تدریج با دانشگاه های نسل دوم روبرو شدیم که با تحقیق و پژوهش برای اساتید و دانشجویان همراه شد.
حبیبی گفت: به تدریج از یک دهه گذشته جرقه دانشگاه های نسل سوم که برای کارآفرینی در جامعه تلاش می کردند، زده شد ولی اکنون تکلیف ما در آموزش عالی این است که دانشگاه هایمان نگاهی به جامعه داشته باشند.
وی افزود: انتظار می رود که دانشگاه در بطن جامعه و صنعت در بطن دانشگاه قرار گیرد و یک فرایند دوسویه و رو به تعالی و پیشرفت داشته باشیم.
وی بیان داشت: چنانچه تحقیقات ما پی ریزی خوبی داشته باشد آسیب پذیری ما کمتر خواهد بود زیرا تحقیقات یکسویه ممکن است جامعه را دچار تلاطم کند.
رئیس دانشگاه خوارزمی با اشاره به برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان البرز، گفت: این نمایشگاه یک برگه سبزی است از رهاورد یکساله تمام پژوهشگران در بخش های دانشگاهی، آموزش و پرورش، نهادهای دولتی، موسسات تحقیقاتی و بخش صنعت است و ایده پردازان نتایج تحقیقاتی خود را به نمایش گذاشته اند.
وی، حرکت اخیر رئیس جمهور و معاونین و وزرا با تشکیل کارگروه های تخصصی به فال نیک گرفت و افزود: اگرچه این حرکت مقداری دیر است ولی باز حرکتی میمون و مبارک است.
حبیبی بیان داشت: نمایشگاه امسال با تعداد 170 غرفه در فضای 5 هزار مترمربع بنا شده که حدود 400 طرح فناورانه در آن به معرض نمایش گذاشته شده و بیش از 90 طرح در این نمایشگاه رونمایی می شود.
وی اضافه کرد: در طول برگزاری این نمایشگاه با همت آموزش و پرورش 240 کارگاه آموزشی و حدود 40 کارگاه آموزشی نیز توسط سایر دستگاه ها برگزار می شود.
وی گفت: در آخرین روز برگزاری نمایشگاه، مراسم تقدیر و تجلیل از پژوهشگران دانشگاهی و فناوران و مهارت افزایی که در راستای مهارت های علمی و حرفه ای تلاش داشته ا ند را خواهیم داشت.
حبیبی اظهار امیدواری کرد که این حلقه جدید بین صنعت و دانشگاه را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم و نمایشگاه هم پل خوبی برای این ارتباطات باشد.
پنجمین نمایشگاه هفته پژوهش وفناوری استان البرز از 24 تا 28 آذر ماه از ساعت 9 صبح تا 16 در دانشگاه خوارزمی در معرض دید عموم قرار دارد.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.