‍ به گزارش ایرنا، ناصر چرخساز روز یکشنبه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل درحاشیه مانور فرضی بمباران هوایی که در مدارس استان البرز برگزارشد، افزود: پدافند غیرعامل نوعی دفاع فنی و مدیریتی با مشارکت نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف و حتی مردم برای کاهش آسیب پذیری، تلفات انسانی، خسارات مالی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات دشمنان تعریف می‌شود.
وی اضافه کرد: برای آشنایی دانش‌آموزان با راه‌های مقابله با تهدیدات دشمن و کاهش آسیب در زمان بحران، کارگاه‌های آموزشی پناهگیری و خروج اضطراری، کمک‌های اولیه، اسکان اضطراری و غیره در برخی مدارس استان البرز توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر و سایر ارگان‌های خدمت رسان برگزار شد.
چرخساز درخصوص سناریو مانور بمباران هوایی اظهار داشت : با اعلام وضعیت سفید دانش آموزان به کمک نیروهای امدادی از محل حادثه خارج شدند، سگ‌های زنده یاب (آنست) جست وجوی مصدومان را آغاز و نجاتگران به سایر مصدومان فرضی مانور با تریاژ، کمک‌های اولیه، برپایی چادرهای اسکان اضطراری و انتقال به مرکز درمانی خدمات ارائه کردند.
وی افزود: در این مانور جمعیت هلال‌احمر، مرکز فوریت‌های پزشکی ، نیروی انتظامی، سازمان ایمنی و آتش‌نشانی، فرمانداری، شرکت های آب، برق و گاز توانمندی‌ و آمادگی خود را برای ارائه خدمات در حوادث به نمایش گذاشتند.
هشتم تا 14 آبان ماه هفته پدافند غیرعامل نام گذاری شده است.
2098/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.