به گزارش خبرنگارایرنا، محمد حمیدی روز شنبه در مراسم متمرکز نواختن زنگ پدافند غیرعامل مدارس کلاله در هنرستان شهید مطهری این شهرستان گفت: ایستادگی مردم در مقابل جنگ روانی دشمن و مقابله با حوادث و سوانح طبیعی نیز پدافند غیرعامل هستند.
وی خاطرنشان کرد: جنگ بیولوژیک و ایجاد مخاطرات بهداشتی و زیست محیطی و حوادث طبیعی همچون زلزله، سیل و خشکسالی هم نیازبه پدافند غیرعامل دارند و مردم بایستی آمادگی لازم را برای مقابله با آنها داشته باشند.
فرماندار کلاله خطاب به دانش آموزان تاکید کرد: دشمن از طریق فضای مجازی دانش آموزان و جوانان ما را مورد تهدید قرار می دهد و مواظبت کردن از خود در برابر این تهدیدها، پدافند غیرعامل است و امروز بیش از هر زمانی به آن نیازداریم.
در ادامه این مراسم و به مناسبت هفته پدآفند غیر عامل، مانور امداد و نجات و اطفای حریق از سوی هلال احمر و آتش نشانی کلاله درهنرستان شهید مطهری این شهرستان به اجرا درآمد.
به گزارش ایرنا، دراین مانور کارشناسان، مربیان و تکنیسین های جمعیت هلال احمر کلاله شیوه های مختلف امداد و نجات در حوادث و سوانح مرتبط با موتورسیکلت و نیروها و تکنیسین های آتش نشانی نیز نحوه اطفای حریق را به نمایش گذاشتند.
هشتم آبان ماه به عنوان روز ملی پدافند غیرعامل و هشتم تا چهاردهم این ماه نیز به عنوان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.
7478/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.