به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت تربت حیدریه، علیرضا صنوبری سه شنبه در مانور زلزله در این شهرستان اظهار کرد: سالانه بطور متوسط حدود 4 هزار نفر در کشور در اثر این بلا یا کشته می شوند و حدود 1.5 میلیون نفر تحت تاثیر قرار می گیرند.
به گفته وی ، به همین منظور و در راستای ارتقاء آمادگی سطح جامعه و کاهش آسیب پذیری،واحدکاهش خطر بلایا شهرستان زاوه اقدام به برگزاری مانور زلزله درمناطق محروم کرده است.
در این مانور که باهمکاری سازمان های جمعیت هلال احمر،آتش نشانی،اورژانس و باحضورمسولین شهرستان, دهیار و اعضای شورا دریکی از مدارس روستای صفی آباد برگزار شد و دانش آموزان با نحوه پناهگیری مناسب, کمک های اولیه,امدادونجات واطفا حریق به صورت عملی آشنا شدند.
دکتر حسینی مدیرشبکه بهداشت ودرمان شهرستان زاوه ضمن تشکر از حضورمسولین گفت که اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی جامعه ، تعیین وظایف ادارات وسازمان ها در زمان بحران وشناسایی عوامل تهدیدکننده،همچنین تعیین ساختار فرماندهی درزمان حادثه کمک شایانی به هماهنگی بین بخشی،برون بخشی ،تصمیم گیری و اقدام بموقع خواهد کرد.
وی اظهارکرد: برای پیشگام بودن در حفظ وحراست سلامت جامعه در زمان بلایا تمرین واجرای مانور امر ضروری می باشد تا نقاط ضعف را پیدا کنیم وهر لحظه آمادگی خود را ارتقاء دهیم واین مهم را به سایر افراد جامعه تسری دهیم.
*انتشار: علی اصغرافتاده
1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.