به گزارش ایرنا مصطفی پوردهقان عصر سه شنبه در نشستی به منظور برگزاری مانور زلزله با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور با یاد آوری زلزله غرب کشور، خسارات به بارآمده را ناشی از عدم توجه به اصول ساخت و ساز و نیز عدم هماهنگی کافی در مقابله با بحران و به ویژه زلزله دانست.
وی اضافه کرد: با توجه به مخاطرات طبیعی کشور، باید روزبه‌روز آمادگی افراد و دستگاه‌ها در این مسائل افزایش یابد.
معاون فرماندار اردکان، اجرای طرح مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور را در همین راستا دانست و تصریح کرد: در این طرح نقشه سایت‌پلان چند مدرسه آماده شده و به عنوان کانون ارتقای ایمنی و پایگاه مدیریت بحران در محلات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پوردهقان برگزاری این مانور را به‌دلیل نوع مصالح ساختمانی استفاده‌شده در ساخت‌وسازها به ویژه در محلات قدیمی اردکان مهم و حیاتی ارزیابی کرد و گفت: استفاده از مدارس به عنوان پایگاهی ایمن در هر محله می‌تواند به مدیریت بحران و کاهش آسیب‌ها و خسارات جانی کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: در قدم اول یکی از مدارس نوساز با تأیید اداره کل نوسازی انتخاب و نقشه مدرسه و محله تهیه می‌شود و سپس جمعیت هلال‌احمر، آتش‌نشانی و اورژانس آموزش‌های لازم را در سطح مدارس به دانش‌آموزان و اهالی محله ارائه می‌دهند.
معاون فرماندار اردکان اظهار امیدواری کرد با اجرای این مانور که روز 8 آذر در یکی از مدارس و پس از آن در تعداد بیشتری از مدارس سطح شهرستان برگزار می‌شود، آمادگی مواجهه با بلایای طبیعی به خصوص زلزله در مردم و دستگاه‌های خدمت‌رسان افزایش یابد.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.