سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان کرج از آموزش پناهگیری و تخلیه اضطراری هنگام زلزله به بیش از 70 هزار دانش آموز و انجام بیش از 70 مانور زلزله در مدارس این شهرستان خبر داد.

به گزارش‌ایلنا، سید فتح الله هاشم‌نژاد با اشاره به اهمیت لزوم آموزش دانش‌آموزان در رابطه با اقدامات ایمنی زلزله، اظهار کرد: مانور زلزله با شعار (مدرسه ایمن و جامعه تاب‌آور) در مدارس سطح شهرستان کرج برگزار شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان کرج در ادامه با اشاره به اینکه مانور زلزله به منظور آمادگی نیروهای امدادی و همچنین دانش‌آموزان در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه به ویژه زلزله و بلایای‌طبیعی برگزار می‌شود، عنوان کرد: هدف از برگزاری این مانور ها نحوه پناهگیری صحیح در زمان وقوع زلزله به دانش آموزان و کاهش آسیب های ناشی از حوادث احتمالی پس از آن است.

وی با بیان اینکه مانور زلزله در مدارس‌شهرستان کرج با استفاده از مربیان مجرب برگزار شده است، خاطرنشان کرد: دانش آموزان چکیده جامعه هستند و آموزش به آنها موجب آموزش تمام جامعه می شود به همین منظور تلاش کرده‌ایم با استفاده از مربیان مجرب، آموزش های مقابله با حوادث طبیعی مانند زلزله را به دانش‌آموزان، آموزش دهیم.

سرپرست‌جمعیت هلال احمرشهرستان‌کرج با اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌هایی‌مانند مانور زلزله سبب افزایش سطح آگاهی جامعه می شود، تصریح کرد: همچنین این برنامه‌ها منجر به افزایش کارآمدی نیروهای امدادی ارگان های امدادرسان و تاب آوری جامعه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.