سیدمصطفی آذرکیش، چهارشنبه در حاشیه همایش مدیریت جهادی در مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه تا پایان سال 1401 باید نیمی از دانش آموزان وارد هنرستانهای فنی حرفه ای و کارودانش شوند.
وی بیان کرد: در صورتی که سالانه 2 تا 2.5 درصد رشد تحصیل دانش آموزان در رشته های فنی و کارودانش محقق شود در پنج سال آینده هدف برنامه ششم توسعه در این زمینه محقق می شود.
این مسئول گفت: در سال تحصیلی جاری 146 هزار و 700 دانش آموز در شاخه فنی حرفه ای و 206 هزار دانش آموز در شاخه کار و دانش نام نویسی کرده اند که رشد چشمگیر این شمار نسبت به سال قبل از آن نشان از افزایش اقبال عمومی جامعه به آموزشهای مهارتی دارد.
وی افزود: بر این اساس هم اینک 21.25 درصد از کل دانش آموزان پایه دهم دوره متوسطه در رشته های کارودانش و حدود 15.75 درصد در رشته های فنی و حرفه ای مشغول تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه هرمزگان 28 درصد دانش آموزان متوسطه خود را به سمت رشته های فنی و کار و دانش هدایت کرده، افزود: خراسان رضوی نیز جزو استانهای موفق در این زمینه است که 25 درصد دانش آموزان متوسطه خود را به این سمت هدایت کرده است.
آذرکیش با بیان اینکه هم اکنون حدود 7100 هنرستان در کشور فعالیت آموزشی دارند، افزود: 4400 هنرستان از این تعداد در رشته های کار و دانش و 2700 هنرستان نیز در رشته های فنی و حرفه ای فعال اند.
وی گفت: هنرستان های کار و دانش با توجه به تعدد و انعطاف رشته ها در این بخش پوشش 100 درصدی در تمام مناطق آموزشی کشور را دارند.
مدیرکل دفتر آموزش‌های کارودانش وزارت آموزش و پرورش یکی از اولویت های سال تحصیلی آینده را استقرار پایه 12 دانست و افزود: با توجه به اینکه هنرستانها سه ساله می شوند، تجهیزات و امکانات بیشتری برای هنرستانها باید لحاظ شود که عمده برنامه ریزی دراین زمینه باید در خود استانها محقق شود.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.