علی مکرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رزمایش های قطعی آب و برق شهری، افت فشار گاز و دانش آموزی از مهمترین رزمایش های برنامه ریزی شده برای هفته پدافند غیرعامل در تکاب است.
وی با بیان اینکه این رزمایش ها با هدف افزایش میزان بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری اماکن و مراکز حساس شهری در وقوع بحران ها اجرا می شود، ادامه داد: دانش آموزان از اصلی ترین اقشار هدف آموزش های پدافند غیر عامل هستند.
مکرمی اضافه کرد: به همین منظور رزمایش دانش آموزی در مدارس دخترانه و مسابقات فرهنگی و هنری با محوریت پدافند غیرعامل در تمام مدارس این شهرستان برگزار خواهد شد.
مکرمی گفت: در این رزمایش ها اداره ها و دستگاه های اجرایی خدمات رسان از جمله ادارات آب، برق، گاز، ایستگاه تقویت فشار گاز، آتش نشانی و جمعیت هلال احمر سطح آمادگی خود در زمینه کاهش آسیب پذیری را مورد بررسی و آزمون قرار می دهند.
فرماندار تکاب اضافه کرد: در این هفته همچنین همایش علمی و آموزشی 'پدافند غیرعامل و اهمیت آن در این برهه زمانی' با حضور دانش آموزان و با هدف آشنایی با اقدامات و فعالیت های ضروری در پدافند غیرعامل برگزار می شود.
مکرمی افزود: علاوه بر این در هفته پرافند غیرعامل، نکات و پیام های آموزشی مرتبط با این موضوع از سوی تمام ادارات و مدارس توزیع خواهد شد.
به گزارش ایرنا، ششم تا دوازدهم آبان ماه هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده و امسال نیز با شعار 'پدافند غیرعامل و افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی' در سراسر کشور اجرا می شود.
پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می شود اطلاق می گردد.
شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.