معاون فرماندار شهرستان بناب گفت: طبق دستور العملی که برای تمامی شهرستان‌های استان صادر شده است در فصل تابستان در سال 97 به نسبت مشابه سال گذشته باید حداقل 20 درصد کاهش مصرف برق در سطح شهرستان به خصوص در دستگاه‌های اجرایی داشته باشیم . 
به گزارش ایسنا ، منطقه آذربایجان شرقی، امیر عباس سلطان پور در جلسه مدیریت بحران شهرستان بناب قطعی برق در استان و شهرستان را ناشی از کاهش تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی دانست و افزود: به جهت بارندگی های کم در منطقه این نیروگاه ها با مشکل تولید برق مواجه هستند. 
وی با اشاره به کمبود برق و قطعی های اخیر در شهرستان افزود: به دستور شخص استاندار مصرف برق در سطح استان باید حداقل ۲۰ درصد کاهش یابد. 
سلطان پور مدیریت هوشمندانه در مصرف برق را ضروری دانست و گفت: مناطق مسکونی و به خصوص ادارات باید در مصرف برق طوری مدیریت داشته باشند که شاهد قطعی برق در شهرستان نباشیم . 
رئیس اداره برق بناب نیز در جلسه مدیریت بحران افزود: افزایش بی سابقه دما و به تبع آن افزایش مصرف برق، بحران جدی را به وجود آورده است. 
محمد علی مجرد از عدم استفاده درست برق توسط شهروندان و ادارات دولتی انتقاد کرد و افزود: برای استفاده صحیح و بهینه از برق باید هرکس از محل کار خود شروع و مراعات را انجام دهد تا به فرهنگ سازی بهتری در استفاده از مصرف بهینه داشته باشیم. 
و ی مدیریت درست و بهینه در مصرف برق را مانع قطعی برق در شهرستان عنوان کرد و افزود: طبق بخش نامه سهم روزانه شهرستان بناب ۴۶ مگابایت است، و اگر با همت عمومی در مصرف برق کوشا باشیم قطعی ها به کمترین میزان خود خواهند رسید . 
فرمانده سپاه بناب در جلسه مدیریت بحران افزود: برخی مناطق مانند بیمارستان ها و درمانگاه ها هنگام قطع شدن برق با مشکلات جدی و اساسی مواجه می شوند . 
عمران دوستی افزود: باید امکانات و زیر ساخت های لازم برای مراکز مهم درمانی فراهم شود تا در مواقع بحران، امورات درمانی بیماران با مشکل مواجه نشود . 
وی واکنش و عمل به موقع و سریع در هنگام وقوع حوادث و بحران ها را بسیار ضروری دانست و افزود: فقط با برگزاری جلسات و دعا کردن چیزی درست نمی شود، بلکه باید جلسات دارای خروجی مثبت، و دستورات و وظایف به دقت انجام شوند . 
وی، شناسایی نقاط مخاطره پذیر و آمادگی نیروهای امداد در مواقع بحران و حوادث را بسیار ضروری دانست و افزود: مسئولان ذیربط برای مقابله با بحران ها باید از آمادگی و تجهیزات به روز وکامل برخوردار باشند . 
دوستی افزود: دستگاه های امداد و نجات در هر فصل باید با انجام مانورهای عملی تجهیزات و امکانات خود را مورد سنجش قرار دهند تا در مقابله با حوادث واقعی دچار سردرگمی نشوند چرا که در هنگام وقوع حوادث، زمان بسیار مهم و با ارزش است . 
شهردار بناب نیز در این جلسه با اشاره به تنها استخر موجود در شهرستان افزود: با توجه به شروع فصل گرما با قطع شدن برق استخر در ارائه خدمات تفریحی و پر کردن اوقات فراغت شهروندان در تابستان با مشکل مواجه شده و این مسئله نارضایتی مردم را در پی داشته است. 
نادر داوودی به شروع فصل گرما و زمان برداشت محصول گندم کشاورزان احتمال افزایش آتش سوزی دراین مزارع وجود دارد اشاره کرد و افزود: در سطح شهر با کمبود خودرو آتش نشانی مواجه هستیم و در این خصوص از دهیاری ها میخواهیم با دریافت تسهیلات کم بهره از شهرداری نسبت به خرید و تجهیز خودرو آتش نشانی برای روستاهای با جمعیت بیشتراقدام کنند.                                                                      . 
وی همچنین به جمع آوری آب های سطحی شهرستان اشاره کرد و گفت: مشکل آب های سطحی ورودی روستای زاوشت و روستای قره چپق از مجموع نقاط مشکل دار اساسی در این زمینه تا پایان تابستان حل می‌شود. 
گفتنی است: درحین برگزاری جلسه مدیریت بحران شهرستان بناب، سلطانپور معاون فرماندار بناب از خبرنگاران خواست به دلیل طرح برخی مسائل جلسه را ترک کنند که این امر موجب نارضایتی خبرنگاران شد.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.