به گزارش ایرنا، رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش البرزدر این نشست اظهارداشت: مربیان امور تربیتی جزئی از پیکره نظام آموزش و پرورش هستند که به جریان تربیت کمک می کنند لذا انتظار می رود در سال تحصیلی جدید برای ارتقا فرهنگ استفاده از فضای مجازی به دانش‌آموزان برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.
عباس زمانیان یکی از راه‌های جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی که در فضای مجازی وجود دارد را ایجاد فضای اعتماد بین دانش‌آموزان، والدین ، مربیان و مدیران دانست و بیان داشت: باید آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان داده شود تا رفتاری صحیح در فضای مجازی داشته باشند.
وی تصریح کرد: امروزه استفاده از فضای مجازی و اینترنت به شدت فراگیر شده و همین امر منجر به تأثیرگذاری این فضا بر رفتارهای اجتماعی افراد می‌شود.
وی اضافه کرد: نقش معلمان در تربیت دانش‌آموزان انکارناپذیر است چراکه رفتار و گفتار معلم به دانش‌آموز القا می‌شود.
زمانیان از مربیان پرورشی به عنوان سربازان ولایت و رهبری در مدارس یاد کرد و خاطرنشان شد: مربیان نقش بسیار مهمی در پرورش نسلی پر شور، آگاه، و وفادار به ارزش ها و آرمانهای انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) دارند.
وی مهمترین اهداف تشکیل امور تربیتی را حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردها و تبیین ارزشهای انقلاب اسلامی در مدارس عنوان کرد.
وی یاد آورشد: دشمنان ایران اسلامی با تهاجم فرهنگی تلاش می کنند جوانان و نوجوانان را از مسائل اعتقادی و دینی دور کنند که مربیان پرورشی نقش بسیار مهمی در خنثی کردن این توطئه بر دوش دارند.
وی گفت: یکی از کارکرد های مهم آموزش و پرورش آموختن دانش در کنار انتقال ارزشها و باورهای دینی و اعتقادات یک جامعه به نسل های بعدی است .
زمانیان انتقال مهارت ها و توانمندی های مهارتی در دانش آموزان در ابعاد مختلف است را از دیگر کارکردهای مربیان امور تربیتی در مدارس به منظوردستیابی به اهداف مهم تربرشمرد.
وی خاطرنشان شد:ترویج فرهنگ اقامه نماز، قران و عترت، مهارت های دانش آموزان و فعالیت های اخلاق محور،ایجاد روحیه امید و نشاط در بین دانش آموزان را از دیگر برنامه های حوزه امورتربیتی و پرورشی در مدارس است که باید به آن نگاه ویژه ای داشت.
رئیس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت اسلامی مبنای آموزش های مربیان تربیتی است، اظهارداشت: تربیت زمانبر بوده و یک حوزه اجتماعی فراگیر و همیشه جاری است.
علی قبادی بیان داشت : مربیان تربیتی باید صداقت، تکلیف مدار و مسئولیت پذیر بوده تا بتوانند دانش آموزی با مبناهای اسلامی تربیت کنند.
وی خاطرنشان شد: سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش بوده که اجرای آن باعث رشد استعدادهای دانش آموزان می شود.
وی یادآورشد: اهمیت حوزه امور تربیتی برکسی پوشیده نیست امیدواریم نیروهای جوانی که به خانواده آموزش و پرورش در سال تحصیلی 98-97 پیوسته اند در کنار سایر عوامل مدارس در این حوزه بسیار مهم به نحو احنست انجام وظیفه کنند.
وی اضافه کرد: باتوجه به تهاجم فرهنگی و مجهز شدن دشمن به سلاح های روز لازم است که معلمان نیز خود را به علم روز مجهز کنند تا کمترین آسیب به حوزه تربیتی وارد شود.
در این نشست مدرس دوره آموزشی در زمینه تقویم اجرایی حوزه پرورشی و تربیتی پرداخت و بر مشارکت دانش آموزان در اجرای برنامه های فرهنگی ، هنری، مناسبتی ، مذهبی و ... در طول سال تحصیلی تاکید کرد.
استان البرز460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.