به گزارش ایرنا، ظفر محمدی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مراغه افزود: عدم شناخت کافی والدین در نحوه رفتار و تعامل با فرزندان در سنین نوجوانی و جوانی موجب بروز برخی مشکلات و زمینه ساز آسیب های اجتماعی می شود.
وی ادامه داد: والدین باید به اندازه ای که برای تامین معیشت و امکانات مادی و رفاهی برای فرزندان خود تلاش می کنند برای تامین نیازهای روحی و روانی آنان نیز وقت مناسبی اختصاص دهند.
وی اضافه کرد: با توجه به هجمه های فرهنگی و نیز بروز آسیب های اجتماعی ناشی از حضور نوجوانان و دانش آموزان در فضای مجازی، برنامه های مناسبی از سوی خانواده ها، مدیران و معلمان در مدارس برای پیشگیری از بروز این مشکلات فرهنگی و اجتماعی اتخاذ شود.
وی گفت: دست اندرکاران و متولیان فرهنگی و آموزشی نیز باید برای آموزش والدین و نحوه رفتارهای آنان در درون خانواده ها با فرزندان، دوره ها و کلاس ها و نیز برنامه هیا آموزشی و فرهنگی در تمامی مدارس اجرا کنند.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه گفت: آسیب های اجتماعی به عنوان معضلی فرهنگی در جامعه فراتر از ظرفیت دستگاه ها بوده و رفع آن نیازمند عزم و همت عمومی مردم و مسئولان است.
جلیل اسلامی افزود: اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان در مدارس این شهرستان در قالب آموزش خانواده ها و مشاوره های اجتماعی در طول سال تحصیلی اجرا می شود.
وی ادامه داد: اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و برگزارثی اردوهای تربیتی در کنار تعامل سازنده با اولیای دانش آموزان نقش موثری در ایجاد محیط بانشاط و نیز دور کردن دانش اموزان از آسیب های اجتماعی و جلب آنان به سوی برنامه های فرهنگی است.
وی اضافه کرد: برگزاری کلاس های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و شناسایی دانش آموزان در معرض خطرات و آسیب های اجتماعی از جمله رویکردهای اساسی این اداره در مقابله با هجمه های فرهنگی در جامعه و در بین دانش آموزان است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراغه در این جلسه گفت: هجمه های فرهنگی غرب برای تضعیف ارزش ها و باورهای اسلامی در جامعه اسلامی و در عصر حاضر بی سابقه و خطرناک است.
حجت الاسلام علی امیری افزود: متاسفانه در خانواده ها به نیازهای جسمی و مادی بیشتر از نیازهای روحی و روانی فرزندان توجه شده و این امر عاملی در بروز برخی مشکلات فرهنگی و اجتماعی در سال های آینده می شود.
وی ادامه داد: اداره تبلیغات اسلامی در طول سال تحصیلی در راستای پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی و فرهنگی، 315 گفتمان فرهنگی برای دانش آموزان و اولیای آنان در مدارس این شهرستان اجرا کرده است.
وی اضافه کرد: بیشتر این کلاس های آموزشی برای دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف و توسط کارشناسان فرهنگی و اجتماعی برگزار شده و تاثیرات مناسبی در این خصوص داشته است.
هم اکنون 43 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 500 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.