به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن کریمی درنشست ستاد ساماندهی امور جوانان افزود: رفع دغدغه های معیشتی و تلاش برای کاهش نرخ بیکاری در کنار برنامه های، گام موثری در کاهش گرایش جوانان به آسیب های اجتماعی است.
وی ادامه داد: شکل و محتوای آسیب های اجتماعی در جوانان در حال تغییر است و می طلبد عملکرد های دستگاه ها در کنترل ، پیشگیری و اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی متناسب با نوع آسیب باشد.
وی بیان کرد: ساماندهی زیر ساخت های معیشتی و رفع مشکل بیکاری نوع فرهنگ را در مناطق آسیب پذیر تغییر خواهد داد.
حجت الاسلام کریمی گفت: نوع فرهنگ مردم در مناطق مختلف شهرستان برخاسته از سطح رفاهی آنان است به طوریکه در مناطق کم درآمد توزیع و مصرف مواد و چگونگی استفاده از فضای مجازی یک نوع فرهنگ تلقی می شود و قبح آسیب اجتماعی در این مناطق شکسته شده است.
وی خاطر نشان کرد: ایجاد طرح های حمایتی و بستر سازی برای کار آفرینی و توانمند سازی نیروی جوان عاملی موثر در استفاده از پتانسیل بالقوه جامعه هدف و کاهش بروز آسیب های اجتماعی است.
معاون فرهنگی اجتماعی فرمانداری خمین در این نشست گفت: اجرای برنامه های فرهنگی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی جوانان باید متناسب با گروه های سنی در خانواده باشد.
احمد تهرانی افزود : فراهم کردن تسهیلات حمایتی برای رفع دغدغه های معیشتی خانواده ها و اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی برای جوانان از طرح های موثر در این زمینه است.
وی ادامه داد: همکاری و تعامل دستگاه های مرتبط می تواند نوع و ماهیت هنجار شکنی و آسیب اجتماعی را در محله های آسیب پذیرتغییر دهد و فرهنگ سبک زندگی مناسب را در این محله ها ارتقاء دهد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 110 هزار نفر جمعیت در 2 بخش ، 2 شهر و هفت دهستان دارد.
7277/6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.