سمیه غلامی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: به تازگی فستیوال جهانی مفاهیم پایه ریاضی 2018 برای کودکان 3 تا 7 سال در کشور مالزی با شرکت 60 کودک از 18 کشور برگزار شد.
وی تصریح کرد: نازنین زهرا ضراب شربیانی از استان البرز در این مسابقات قهرمان جهان شد.
وی اضافه کرد: آنتیا کیانفربه مقام دوم مسابقات بین المللی آی مت دست یافت و کیانا والی نژاد، سپهر خوئینی ، آریان لامعی ، آرسام قدیانی و امیر شهاب زارع بیاتی نیز مقام سوم را از آن خود کردند.
وی یادآورشد:آموزش مفاهیم جهانی پایه ریاضی به شیوه آی مت ، روشی نسبتا نوین در دهه های اخیر است که در آن علم و مفاهیم ریاضی به شکل کاملا کاربردی و جذاب از طریق قصه ، بازی و سرگرمی به کودکان یاد داده می شود.
وی با اشاره به اینکه این علم در ایران بسیار نوپاست ،خاطرنشان شد: در سه سال اخیر با تایید دفتر تکنولوژی وزارت آموزش و پرورش در مهدها و پیش دبستانی های کشور آموزش داده می شود.
وی ادامه داد: این رشته برای نخستین بار در آمریکا ابداع شده و کشورهایی مانند چین ، هند، مالزی و روسیه نیز بیش از 10 سال است که کودکان خود را با این شیوه آموزش می دهند تا مفاهیم ریاضی را به طور کاربردی و عینی در جوامع خود گسترش دهند.
غلامی خاطرنشان شد: آی مت یک برنامه منحصر به فرد برای ارتقا و تقویت مهارت های پایه مانند مشاهده کردن، فکر کردن، استدلال، برداشتن موانع خلاقیت در کودکان 3 تا 7 سال است.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.