به گزارش ایرنا، یوشین کو شامگاه سه شنبه در بازدید از برخی صنایع در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز افزود: از فناوری های مختلف که دراستان البرز مشاهده کردم متعجب شدم .
وی با اشاره به سفر 17 سال پیش خود به ایران ، ادامه داد: اکنون ایران پله های توسعه وپیشرفت و ورود به بازارهای جهانی را طی می کند.
یوشین کو اظهار داشت: شناخت ها از ظرفیت های متقابل ایران و اوکراین کم است و همکاری ها برای شناخت ظرفیت های 2 کشور و افزایش مشارکت بیشتر شود.
وی گفت: ما در تلاش هستیم تا همکاری ها در زمینه صنایع زیرزمینی و ساخت هواپیما در ایران گسترش یابد.
رئیس جمهور پیشین اوکراین گفت : کشورش بزرگترین تولید کننده محصولات کشاورزی در دنیاست و سعی داریم در این زمینه هم با ایران همکاری کنیم.
شب گذشته هیات تجاری به سرپرستی رئیس جمهور پیشین اوکراین از بزرگترین واحد صنعتی پمپ سازی کشور و شرکت تولید ماشین آلات موادغذایی در شهرستان ساوجبلاغ بازدید کرد.
استاندار البرز دراین بازدیدگفت: خوشبختانه شرایط اکنون به گونه ای فراهم شده که بهتر از گذشته می توان گام های موثر در زمینه همکاری ها برداشت.
سیدحمید طهایی افزود: جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی می تواند شریک تجاری و صنعتی خوبی برای اوکراین باشد.
وی بیان کرد: پس از برجام روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف جهان افزایش یافته است و ایران و اواکراین می توانند در زمینه ساخت هواپیماهای پیشرفته مسافربری همکاری کنند.
6155/1535خبرنگار: حکیمه کشاورز** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.