امیر علی حمیدیه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج، افزود: در سال‌ های قبل ایران در حوزه سلول‌های بنیادی رتبه 31 را داشت اما با اقدامات انجام شده، بعدها در رتبه 26 یا 27 قرار گرفتیم.
وی اظهار کرد: اکنون دو سال است که با حمایت ویژه دولت تدبیر و امید سلول‌های بنیادی ایران رتبه 20 جهانی را دارد و همچنین در بین کشورهای اسلامی رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه هدف گذاری 10 سال آینده این ستاد، کسب رتبه های اول در دنیا است، یادآور شد: برای رسیدن به این مهم باید بیش از پیش در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کرده و ذخیره دانش آموزی خود را تقویت کنیم.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان شد: برای توسعه و تقویت روند فعالیت ها، ارتباط خوبی میان وزارت علوم، وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برقرار شده است.
وی تصریح کرد: اگر ایران بخواهد در حوزه سلول‌های بنیادی حضور پررنگ داشته باشد، باید زمینه اتحاد بسیار خوب به صورت طولی و عرضی هم در سطوح بالاتر و هم سطوح همسان داشته باشد.
وی در ادامه به استقرار دبیرخانه دانش آموزی سلول های بنیادی ایران در استان البرز اشاره کرد و افزود: این مجموعه باید به گونه ای قوی باشد که تمام آموزش و پرورش ایران را زیر سایه و چتر حمایت خود قرار دهد تا همه دانش آموزان ایران از این آموزش بهره مند شوند.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: امیدواریم با تلاش ها و حمایت ها ، ایران حائز رتبه ی اول سلول های بنیادی در سطح بین المللی شود.
حمیدیه بیان کرد: اگر ایران امروز در حوزه ورزشی کشتی و هنر فرش بافی زبانزد دنیا است، باید بکوشیم تا در بخش سلول های بنیادی در ردیف رتبه برتر دنیا قرار بگیریم.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به برگزاری نخستین کارگاه شکوفایی و خلاقیت دانش آموزی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در البرز پرداخت و اضافه کرد: در این کارگاه 300 نفر از دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه از 17 استان کشور در دو محور آموزش و پژوهش به رقابت پرداختند.
وی یادآور شد: دانش آموزان پس از فراگیری مفاهیم و کاربردهای سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در کارگروه های 9-4 نفره فعالیت های خود را ارائه دادند.
وی گفت : در محور آموزش 8 کارگروه، بازی های کامپیوتری، فکری، انیمیشن، اپلیکیشن، طراحی لگو، پوستر های آموزشی، عکس میکروسکوپی، نشریه و در محور پژوهش 5 کارگروه در زمینه تحقیقات کاربردی آثار متنوعی خلق کردند.
وی تاکید کرد: حاصل این کارگاه 5 روز 75 طرح در محور پژوهش و 25 طرح در محور آموزش و ترویج بود که آثار برتر به دومین جشنواره کشوری سلول های بنیادین راه یافت.
استان البرز با 440 هزار دانش آموز 9 پژوهشسرای دانش آموزی دارد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.