این اساتید در گفت وگو با ایرنا افزودند: رئیس جمهور باید ازدستاوردهای علمی دانشگاهیان اعم از اختراعات، ابداعات و ایده های نو برای منافع ملی کشور بهره گیرد تا قشر دانشگاهی اعم از استاد و دانشجو بتوانند با اشتغال جوانان انگیزه خوبی را در راستای رشد در جامعه فراهم کنند.
آنان حضور مردم ، دانشجویان، اساتید دانشگاهها و کارمندان را در پای صندوق های رای برای انتخاب یک رییس جمهور آگاه به سیاست داخلی و خارجی را الزامی خواندند و بیان کردند: عدم حضور در پای صندوق های رای باعث خواهد شد که افرادی ناکارآمد سکاندار کشور شود.
یک دکتری روابط بین الملل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: رییس جمهور کشوری همانند ایران باید دارای شاخصه هایی باشد که با آرمان ها، اهداف و واقعیت های جمهوری اسلامی سازگار باشد.
محمدباقر علی تبار بیان کرد: برنامه های رییس جمهور ایران باید برنامه هایی باشد که هم آرمان های ایران و نیز اهداف و واقعیت های ایران را پوشش دهد.
وی گفت: در یک کشوری قرار داریم که یک انقلاب مردمی در چهار دهه گذشته و با محوریت ارزش های اسلامی را پشت سر گذاشته و نظام ما به مرحله تثبیت رسید و این نظام در مرحله توسعه قرار دارد.
وی با بیان اینکه اولین شاخصی که باید در نظر داشته باشیم باید تمام ظرفیت های کشور را هم شناخته و به رسمیت بشناسیم و استفاده کنیم؛ گفت: استفاده از ظرفیت های داخل کشور در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی ، اقتصادی و علمی که از هر جهات به این شاخص ها نیازمندیم، از ضروریات است.
وی بیان داشت: از لحاظ فرهنگی باید یک درجه ای از انسجام و همبستگی را داشته باشیم و از لحاظ سیاسی باید این نگاه با مشارکت سیاسی حداکثری مردم با حضور در انتخابات باشد.
وی بیان کرد: همچنین از لحاظ اقتصادی باید جامعه را دارای انگیزه و زمینه مشارکت توسعه در عرصه سازندگی را ایجاد کنیم.
این استاد دانشگاه افزود: از لحاظ علمی رییس جمهور ما باید بتواند از ابتکارات، اکتشافات، نوآوری ، خلاقیت و دستاوردهای علمی همه ایرانیان در راستای منافع ملی و امنیت ملی بهره برداری کند.
علی تبار بیان کرد: رییس جمهور همچنین باید در مسائل سیاست خارجی کسی باشد که واقعیت های دنیا و عرصه سیاست بین المللی را بشناسد و مسائلی را در چهارچوب عرصه بین المللی پیگیری باشد.
وی گفت: رییس جمهور باید ابزارهای فشار را از طریق سازوکارهای پذیرفته شده رژیم های بین المللی از دست دشمنان و کسانیکه بعنوان دشمن و یا رقیب هستند، خارج و حرکت کند و به تدریج به سمت همگرایی منطقه ای و تعامل منطبق بر عزت ملی و بین المللی و احترام متقابل ملی را از همان نهادها و رژیم های بین المللی با اشرافیت و آگاهانه پیگیری کند.
یکی دیگر از اساتید دانشگاه گفت: یک رییس جمهور باید مردمی باشد و به وعده هاییش عمل کند.
محسن قربان زاده بیان کرد: مردم به شعار رای ندهند و به عملکرد رای دهند و اولویت های خود را برای انتخابات رییس جمهور مدنظر داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه رییس جمهور باید به قشر دانشگاهی و حوزه وزارت علوم اهمیت و ارزش گذاری خوبی داشته باشد؛ بیان داشت: یک رییس جمهوری به وزارت علوم بهاء دهد تا بتواند به قشر دانشگاهی که ماموریت اصلی آن تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآفرین است توجه ویژه کند و دانشگاه نسل سوم را اجرایی کند.
وی با بیان اینکه استقلال دانشگاهها باید در اولویت کار یک رییس جمهور در وزارت علوم باشد؛ گفت: دولت تصدی گری در دانشگاهها نداشته باشد و با فعالیت بخش خصوصی استقلال دانشگاه ها حفظ شود.
در ادامه دانشمند برتر جهان و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز به خبرنگار ایرنا گفت: شرط حیات یک جامعه همدلی و همزبانی ، شرط لازم آن مشارکت با هم و شرط واجب آن انتخابات است.
داود دومیری گنجی افزود: رسالت اصلی دانشگاه حرکت و شتاب علمی بوده و پویایی و نشاط شرط لازم برای ترقی علمی کشور است.
وی با بیان اینکه یک رییس جمهور باید نگاه ویژه به دانشگاه ها توجه داشته باشد؛ گفت: در بدترین شرایط رشد علمی باید گسترش یابد تا قله های علمی فتح شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه جاری در ایران برگزار می شود.
خبرنگار: زینب حبیب پور گودرزی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/7328
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.