گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

وعده رئیس سازمان بورس به سهامداران:

عشقی در گفت وگو با جماران: بورس عقب ماندگی اخیر از بازارهای موازی را جبران می کند/ تلاطمات جدی در بازار نداریم/ قیمت سهام شرکت ها با ارزش ذاتی آنها فاصله زیادی دارد

«قیمت ها و ارزش سهام به دلیل پاره ای از اتفاقاتی که افتاده با ارزش ذاتی آنها فاصله زیادی دارد اما تلاطمات جدی در بازار نداریم. سعی می کنیم با صندوقهای حمایتی بازار و صندوق های بازارگردانی شوک های بازار کنترل شود.»

گروه اقتصاد و درآمد: هفته گذشته، برای بازار سرمایه، هفته خوبی نبود، در حالی که بازار با افزایش نرخ ارز، با رکود نسبی مواجه بود و خروج سرمایه ادامه داشت، بانک مرکزی نیز اعلام کرد اجازه انتشار گواهی سپرده خاص با سود ۳۰ درصد را صادر کرده است، سیاستی که نشان داد بانک مرکزی می خواهد بخشی از نقدینگی را که سیالیت بیشتری دارد، جذب بانک ها کند.

 

پیدا شدن این دو رقیب جدی، در شرایطی که بازار قرمزپوش بود، نگرانی فعالان و کارشناسان این بازار را به همراه داشت. هر چند هفته گذشته نسبت به میانگین ماهانه از شدت خروج سرمایه از بازار کاسته شد، اما امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی با ثبت رقم 52 میلیارد تومان همچنان ادامه داشت. در پایان روز کاری یکشنبه،  34 درصد بازار سبز و 66 درصد بازار قرمز بود. 

 

در همین رابطه، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت و گو با جماران، با اشاره به تلاش این سازمان برای مدیریت بازار و کاهش ریسک ها درخصوص نگرانی ها نسبت به کاهش بازدهی بازار سرمایه نسبت به بازارهای موازی از جمله مسکن، سکه و ارز، اظهارداشت: تلاطماتی که در بازار ارز رخ می دهد، خود را با فاصله ای در بازار سرمایه هم نشان خواهند داد و بازار سرمایه هم رشد می کند. از این جهت نگرانی چندانی وجود ندارد. یک سری ریسک هایی، در بازار وارد شده بود اما اکنون فضای بازار، فضای متلاطمی نیست.

وی ادامه داد: قیمت ها و ارزش سهام شرکت ها به دلیل پاره ای از اتفاقاتی که افتاده با ارزش ذاتی آنها فاصله زیادی دارند؛ اما تلاطمات جدی در بازار نداریم. سعی می کنیم با صندوقهای حمایتی بازار و صندوق های بازارگردانی، شوک های بازار کنترل شود.

عشقی تاکید کرد: روند بلند مدت بازار هم نشان داده است، مساله تلاطمات ارزی و فروش شرکت ها در بازار سرمایه هم خود را نشان خواهد داد و آن را تحت تاثیر قرار می دهد و در نهایت فاصله ایجاد شده را جبران می کند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.