محمد جعفرزاده روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پلمب این تعداد چاه مجاز و غیر مجاز بعد از اخطارهای متعددآب منطقه ای نسبت به کنتور گذاری چاه ها انجام شد.
وی با بیان اینکه با وجود اخطارهای قبلی، بهره برداران این چاه ها اقدامی برای نصب کنتورهای چاه نکرده بودند ، افزود: هر چاه میزان برداشت آب مجاز تعیین شده ای دارد که با نصب کنتور مشخص می شود.
جعفرزاده با یادآوری خشکی چشمه خوانسار و اعتراض تعدادی از کشاورزان مزارع پایین دست این چشمه گفت: پلمب این چاه ها در بالا دست چشمه خوانسار ممکن است باعث جوشش مجدد این چشمه شود یا ممکن است اتفاق خاصی هم نیفتد.
فرماندار سمیرم افزود: سفره های آب زیرزمینی وسعت و حجم نامشخصی دارد و اینکه تعدادی چاه در بالادست یا اطراف چشمه ای مسدود شود، تنها یک احتمال یا ریسک است که برای نجات چشمه خوانسار انجام شده است.
نماینده کشاورزان سمیرم در نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان چندی قبل به ایرنا گفت: حفر چاه در منطقه بالادست به خشکی « چشمه خوانسار» به عنوان یکی از چشمه های اصلی سمیرم منجر شد.
احمد قربانی افزود: چشمه خوانسار روزی 1.2 متر مکعب آب داشت و تا اوایل تیر امسال منبع اصلی تامین آب 6 مزرعه و عامل زایش ده ها چشمه دیگر بود اما چند روزی است که دیگر از جوشش ایستاده است.
وی چاه های حفر شده در محدوده چشمه خوانسار را عامل خشکی این منبع آبی دانست وافزود: هر چند کم آبی بی تاثیر در خشکی چشمه ها نیست اما چشمه خوانسار را صدور مجوز حفر سه حلقه چاه خشکانده است.
سمیرم دارای 20 هزار هکتار باغ و 19 هزار هکتار زمین زراعی است.
این شهرستان با افزون در 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
7147/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.