به گزارش ایرنا، 'حسین خنیفر' عصر یکشنبه در نشست خبری که در دانشگاه فرهنگیان اصفهان برگزار شد، افزود: بیش از 60 درصد از یک میلیون متر مربع کل فضای این دانشگاه فرسوده شده و نیاز به بهسازی و نوسازی دارد.
وی ادامه داد: برخی از ساختمان های دانشگاه فرهنگیان بیش از نیم قرن قدمت دارد و برای مثال ساختمان شرافت این دانشگاه در تهران، 92 سال پیش احداث شده است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: 9 هزار و 350 نفر تا آخر تابستان امسال پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه وارد چرخه آموزش و تربیت دانش آموزان خواهند شد.
وی بااشاره به اینکه مهر امسال 9 هزار و 350 نیروی فارغ التحصیل این دانشگاه به عنوان آموزگار وارد چرخه آموزش می شوند، گفت: برای سال تحصیلی جدید با کسری 120 هزار نفر معلم روبه رو هستیم که با راهکارهای تعدیلی و جایگزینی قصد داریم این نقیصه را برطرف کنیم.
خنیفر همچنین از موافقت استانداری اصفهان برای واگذاری زمین به منظور احداث فضای دانشگاهی جدید در این خطه خبر داد و افزود: این زمین که جزو اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری است، 60 تا یکصد هکتار مساحت دارد و قرار است در آن دانشگاه جامع تربیت معلم ایران ساخته شود.
وی همچنین خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان در چند ماه اخیر موفق به ایجاد 43 هزار فرصت شغلی در کشور شده است و برای سال تحصیلی جدید نیز 25 هزار صندلی خالی در این دانشگاه وجود دارد که علاقه مندان با انتخاب این رشته می توانند جزو دانشجویان این مجموعه شوند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه دانش آموختگان این دانشگاه برای تربیت و آموزش دانش آموزان از لحاظ اخلاقی و روانی چگونه مورد ارزیابی قرار می گیرند، تصریح کرد: آزمون هایی نظیر سنجش سلامت روانی و خود افشاگری برای کسانی که قصد دارند در مدارس فعالیت کنند، انجام می شود.
او اضافه کرد: 99 درصد از مشکلات اخلاقی که در مدارس رخ می دهد و البته بسیار اندک نیز هست، از سوی معلمان حق التدریس است و ارتباطی به معلمان دانشگاه فرهنگیان ندارد.
خنیفر همچنین استفاده از معلمان زن به جای مردان را برای آموزش ابتدایی مفید و اثر بخش تر دانست.
رئیس دانشگاه فرهنگیان، بودجه سالانه این دانشگاه را افزون بر 380 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ یک چهارم از نیاز واقعی این مجموعه را برآورده می کند.
به گزارش ایرنا، دانشگاه فرهنگیان دارای 98 واحد دانشگاه مشتمل بر 64 پردیس و 34 مرکز است که در قالب 31 استان فعالیت می کنند.
ادامه تحصیل و تحصیلات تکمیلی، عدم نیاز به سپری خدمت سربازی و حضور در دانشگاه و ورود به حرفه معلمی از جمله ویژگی های ورود به این دانشگاه است.
دانشگاه فرهنگیان حدود 39 هزار دانشجو دارد.
دانشگاه فرهنگیان در استان اصفهان از سال 1342 فعالیت خود را آغاز کرده است و مهر امسال افزون بر 900 دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل خواهند شد.
6020 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.