نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: نمایندگان استان اصفهان در مجلس برای دریافت بودجه ملی به‌منظور تکمیل این پروژه مهم استانی با دولت‌مردان رایزنی خواهند کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، ناهید تاج‌الدین در بازدید از پروژه در حال ساخت شهرک نمایشگاهی اصفهان به عنوان نخستین شهرک نمایشگاهی کشور، با تاکید بر لزوم همدلی مسئولان در تکمیل این پروژه بزرگ، افزود: تکمیل و راه‌اندازی شهرک نمایشگاهی اصفهان تاثیر قابل توجهی بر رونق و توسعه اقتصاد این استان و منطقه مرکزی کشور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه توجه به توانمندی‌های داخلی در حوزه‌های مختلف اقتصادی نظیر صنعت، معدن، تجارت، اصناف و کسب و کارهای مختلف شرایط مطلوبی برای برون‌رفت از رکود و رونق اقتصادی ایجاد خواهد کرد، اظهار داشت: نمایشگاه‌ها عرصه‌ای برای معرفی کالاهای تولید شده هستند و نقش بسیار موثری در شناساندن شرکت‌ها و برندسازی بازارهای هدف بر عهده دارند؛ بر این مبنا، تکمیل شهرک نمایشگاهی اصفهان گام بسیار بلندی در راستای بهبود وضعیت اقتصادی این استان خواهد بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه طی یک سال اخیر، فعالیت‌های بسیار مطلوبی برای تکمیل پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان صورت گرفته، ادامه داد: با وجود تمامی تلاش‌های صورت گرفته، این پروژه نیازمند تزریق اعتبارات مالی است و بر این اساس، نمایندگان استان اصفهان در مجلس تمامی تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا دولتمردان ردیف‌های بودجه دولتی برای تکمیل این پروژه اختصاص دهند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان نیز در این بازدید با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای تکمیل پروژه نمایشگاه بین‌المللی بزرگ گفت: در آغاز دوره مدیریتی جدید نمایشگاه اصفهان، این پروژه از حدود 25 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بود و بدهی‌های سنگینی را نیز بر دوش می‌کشید؛ اما با برنامه‌ریزی‌های ویژه، روند ساخت پروژه دوباره از سر گرفته شد.

علی یارمحمدیان با اشاره به اینکه میزان پیشرفت این پروژه در شرایط فعلی به 43 درصد رسیده است، افزود: طی 9 ماه اخیر، بیش از 30 میلیارد تومان بدهی باقی‌مانده از روند ساخت پروژه در سال‌های گذشته پرداخت شده و میزان پیشرفت پروژه نیز چشمگیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه نمایشگاه بزرگ بین‌المللی اصفهان، نخستین شهرک نمایشگاهی کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: در صورتی‌که با همت همگانی مابقی اعتبار مورد نیاز این پروژه تامین شود، قابلیت بهره‌برداری مقدماتی از این نمایشگاه تا پایان امسال وجود خواهد داشت و از اصفهان از سال آینده در شهرک نمایشگاهی میزبان هیئت‌های تجاری خواهد بود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی بزرگ 47 هکتار مساحت خواهد داشت، ادامه داد: سالن اصلی این پروژه 17 هزار مترمربع وسعت دارد که امکان برگزاری همزمان سه نمایشگاه در آن ایجاد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.