به گزارش ایرنا، عبدالرحیم مفیدی روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات تولیدکنندگان فرش ماشینی در فرمانداری آران و بیدگل افزود: تولیدکنندگان فرش ماشینی و صنایع وابسته در این شهرستان با درک شرایط خاص کشور و برای جلوگیری از تعطیل نشدن این واحدها با 20 هزار نفر کارگر بیمه شده، اقدام جدی دولت را در حمایت از صنعت فرش ماشینی خواستارند.
وی گفت: تخصیص سریع ارز دولتی برای واردات مواد اولیه اعم از الیاف اکرولیک، نخ اکرولیک،پنبه، نخ کنف و قطعات ماشین های خط تولید ریسندگی، بافندگی و فرش ماشینی، مهمترین اقدام در این زمینه است.
رئیس شورای شهر آران و بیدگل با بیان اینکه در شرایط کنونی پتروشیمی ها مواد اولیه شرکت های ریسندگی را تامین نمی کنند و بصورت آزاد تا دو برابر قیمت بورس در بازار به فروش می رسانند، تصریح کرد: دولت باید تدبیرهایی انجام دهد تا مواد اولیه شرکت های فرش ماشینی تامین شود.
مفیدی یادآور شد: با توجه به اینکه فرش ماشینی بیشتر به کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان و پاکستان بصورت ریالی فروخته می شود باید دولت شرایطی فراهم کند تا برگشت ارز صادراتی امکانپذیر باشد.
وی، حذف تعرفه گمرکی نخ های ظریف وارداتی، کاهش ارزش افزوده از 9 به 3درصد و کاهش سخت گیری تامین اجتماعی را از دیگر اقدام های لازم برای حمایت از تولید کنندگن فرش ماشینی در شرایط کنونی کشور دانست.
رئیس هیات مدیره شهرک صنعتی سلیمان صباحی آران و بیدگل هشدار داد: اگر حمایت لازم از شرکت های فرش فرش ماشینی از سوی دولت انجام نگیرد، این شرکت ها بناچار و با توجه به کمبود مواد اولیه تعطیل خواهند شد.
وی با اشاره به تولید حدود 50 درصد فرش ماشینی کشور در آران و بیدگل گفت: سالانه 45 میلیون مترمربع فرش ماشینی در 700 واحد صنعتی این شهرستان تولید می شود.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در شش کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6027/7472/6136
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.