محمد عادلی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا بیان کرد: روستای تاریخی ابیانه نوروز 1397 در حالی پذیرای این تعداد گردشگر بود که در مدت مشابه سال گذشته 135 هزار و 500 نفر را میزبانی کردیم.
وی افزود: یک هزار و 147 نفر از گردشگران نوروزی 97 از کشورهای سوئیس، فرانسه، آلمان، اسپانیا، بلژیک، لهستان، چک، هندوستان، چین، اسکواکی، دانمارک، هنگ کنگ و مالزی بودند.
دهیار ابیانه اضافه کرد: این روستا جزو کهن‌ترین نقاط کشور از نظر معماری سنتی روستایی محسوب می شود که اثرها و بناهایی از دوره های هخامنشیان تا قاجاریه را در خود جای داده است.
او عنوان کرد: مسجد جامع با 960 سال قدمت، بقعه امامزادگان یحیی و عیسی (ع)، مسجد حاجتگاه، آسیاب های بادی، قلعه پالاهومونه، چهارطاقی آتشکده هارپاک، آب انبار ناره، مسجد پرزله و ساباط ها از جمله اثرهای تاریخی روستای ابیانه هستند.
به گزارش ایرنا، ابیانه روستایی چند طبقه در نگاه نخست با خانه هایی دارای نمای خاک سرخ، پنجره‌های چوبی ارسی مانند و ایوان‌ها و طارمی‌های چوبی مشرف بر کوچه‌های تنگ و تاریک‌ به عنوان یکی از بلند ترین نقاط مسکونی ایران با ارتفاع 2 هزار و 222 متر از سطح دریا می باشد.
ابیانه که در سال 1354 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، در فاصله 40 کیلومتری شمال غربی نطنز قرار دارد.
بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی ارزشمند در مجموع در شهرستان نطنز وجود دارد که نزدیک به 120 مورد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
شهرستان نطنز با جمعیت نزدیک به 47 هزار نفر در فاصله 125 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.