برغم پاینبدی ایران به تعهدات خود در زمینه برجام و تایید مکرر این موضوع توسط کشورهای اروپایی، دولت دونالد ترامپ از زمان روی کارآمدن در آمریکا درصدد کارشکنی در این زمینه بوده و رییس جمهوری این کشور اخیراً در جریان امضای تمدید تعلیق تحریم های ایران اعلام کرد: در صورتی که دولت های اروپایی برای اصلاح معایب برجام اقدام نکنند، او در موعد بعدی تعلیق تحریم ها(120 روز بعد)، آمریکا را از توافق هسته ای با ایران خارج خواهد کرد.
به گزارش ایرنا،'لوان جاگاریان' عصر شنبه در دیدار با استاندار اصفهان که بمنظور معرفی سرکنسول جدید روسیه در این استان صورت گرفت، افزود: روسیه همانند کشورهای اروپایی مصمم به حفظ برجام است و از مواضع جمهوری اسلامی ایران در این زمینه دفاع می کند.
وی اضافه کرد: هماهنگی بین ایران و روسیه بخصوص در موضوع سوریه موجب شد تا پدیده تروریسم و تهدیدات آن تا حد زیادی با شکست مواجه شود.
سفیر روسیه در تهران با اشاره به اینکه نشستی با موضوع 'بررسی مسائل و آینده سوریه' در روزهای آینده در 'سوچی' روسیه برگزار می شود، تصریح کرد: در موضوع سوریه، ما و ایران هم عقیده و همسنگریم و در این زمینه بصورت تنگاتنگ، مسائل را رصد و با یکدیگر هماهنگ می کنیم.
وی با اشاره به همکاری های رو به گسترش دو کشور بویژه در بخش اقتصادی گفت: چهاردهمین جلسه کمیسیون همکارهای اقتصادی مشترک ایران و روسیه روزهای 5 و 6 مارس (14 و 15 اسفند) در مسکو برگزار می شود.
جاگاریان اضافه کرد: انتظار داریم که هیات بزرگی از تجار و فعالان اقتصادی ایران نیز در این نشست حضور یابند.
وی با اشاره به سفر سال گذشته دکتر روحانی به روسیه گفت: لغو روادید بین ایران و روسیه برای گروه های گردشگری یکی از موضوعات مطرح شده در این سفر بود که تلاش ها برای تحقق آن ادامه دارد.
سفیر روسیه در تهران افزود: در این زمینه مشکلات عینی و غیرعینی وجود دارد که دو کشور می کوشند تا چندماه آینده با برطرف شدن این مشکلات، روادید گردشگری بین دو کشور را بطور کامل لغو کنند.
سفیر روسیه در تهران با اشاره به اینکه برای توسعه صنعت گردشگری بین روسیه و ایران تلاش می کنیم، گفت: سال گذشته میلادی 70 هزار گردشگر ایرانی از شهرهای روسیه دیدن کردند.
جاگاریان به برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 به میزبانی روسیه در خرداد سال آینده نیز اشاره کرد و گفت: تیم فوتبال ایران نیز در این مسابقات حضور دارد و امیدواریم میزبان خوبی برای تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی باشیم.
وی با معرفی 'بوریس بورمیستروف ' بعنوان سرکنسول جدید روسیه در اصفهان ابراز امیدواری کرد که وی بتواند در مدت حضورش در اصفهان زمینه توسعه همکاری های اصفهان و روسیه را بیش از پیش فراهم کند.
بورمیستروف پیش از این ۱۲ سال در سفارت روسیه در ایران مشغول به کار بوده و از سال ۲۰۱۲نیز ریاست میز ایران در وزارت امور خارجه روسیه را برعهده داشته است.
پیش از وی 'یوگنی ایوانوویچ کولیش ' سرکنسول روسیه در اصفهان بود.
بر اساس اعلام سفارت روسیه در تهران حجم مبادلات تجاری بین ایران و روسیه در سال 2016 میلادی 2 میلیارد و 200 میلیون بوده که بخش عمده آن مربوط به صادرات ماشین آلات، تجهیزات، بخش حمل و نقل، مواد غذایی و فلزات روسی به ایران است.
2093/6027 ** خبرنگار: اصغر دواتگر* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.