به گزارش ایرنا در متن پیام سیدعباس صالحی که روز چهارشنبه در این همایش قرائت شد، آمده است: آسمان پرتلألو علم و دیانت در ایران اسلامی، سرشار از اخترهای تابناکی است که با انوار هدایتگر خویش، جان‌های جویای معرفت و فضیلت را به مسیر رستگاری و سعادتمندی رهنمون می‌سازند.
در ادامه این پیام اضافه شده است: بی ‌تردید مرحوم آیت ‌الله سید محمدعلی میرمحمدصادقی در زمره این ستارگان درخشان است که در هر دو وجه علم و عمل زبانزد و الگوی مجسم دینداری و اخلاقمداری بوده است.
صالحی در این پیام یادآوری کرده است: آن شخصیت بزرگوار با در آمیختن علم و عمل و زهد و تقوا در کنار ممارست و ژرف‌کاوی در آیات الهی و روایات ائمه معصومین - علیهم السلام - برای حفظ و اشاعه آموزه‌های دینی و تقویت مکتب تشیع منشاء برکات فراوانی شدند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود ضمن اشاره به ویژگی های شخصیتی آیت‌ الله میرمحمد صادقی (ره) اضافه کرد: این عالم ربانی در عمر پربار خویش تألیفات ارزشمندی را نیز از خود به یادگار گذاشت که برای رهپویان دانش و تقوا چراغی هدایتگر است. نقطه درخشان سیره این شخصیت والامقام، عمل اخلاقی آن مرحوم در ممارست و رسیدگی به امور مسلمین و دستگیری مستمندان بود، به گونه‌ای که در غمخواری و کاهش مرارت و آلام دردمندان، شهره عام و خاص بودند و عمل به سجایای اخلاقی در آن وجود مبارک، متجلی و الگویی عملی برای جویندگان معرفت بود.
وی اضافه کرد: ایشان هم رسالت علمی خویش را در مدیریت حوزه علمیه اصفهان که از دیرباز بستر تربیت و رشد مراجع و دانشمندان علوم اسلامی بوده است بخوبی ایفا نمود و هم در رسالت عملی به توفیقات سترگی دست یافت.
در پیام صالحی امده است: جامعه امروز بویژه نسل جوان و عزیز ایران اسلامی که با مخاطرات عدیده‌ای مواجه است، نیازمند بهره‌گیری حداکثری از سیره بزرگانی است که در ارائه سیمای شفاف از چهره رحمانی و بی‌ آلایش اسلام بسیار کوشیدند و در زمان حیات خود محل رجوع و اعتماد و اطمینان خاطر مردمان روزگار خویش بودند. از این منظر معرفی ابعاد شخصیتی مرحوم آیت‌الله میرمحمد صادقی و تکریم مقام فاخر علم و تقوای ایشان، بسیار ارجمند است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان از همه دست‌ اندرکاران و شرکت کنندگان در این همایش قدردانی و مراتب سپاس خود را بیان کرد.
به گزارش ایرنا، همایش بزرگداشت مرحوم آیت‌الله سیدمحمدعلی میرمحمدصادقی روز چهارشنبه به مناسبت بیست و یکمین سالگرد رحلت این عالم ربانی برگزار شد.
آیت الله میرمحمدصادقی بعد از آیت الله خادمی ریاست حوزه علمیه اصفهان را به عهده گرفت و به پاس بزرگداشت او، همایشی در محل تدریس ایشان در مدرسه صدر بازار، برگزار می شود.
فقه و اخلاق از جمله دروس بسیار مهمی است که آیت الله صادقی سال های زیادی به تدریس آن در حوزه علمیه می پرداخت.
آن مرحوم در نجف در محضر شیخ حسین حلی، آیت الله سید محمود شاهرودی و سید علی فانی أصفهانی تحصیل را ادامه داد و کتاب های زیادی نوشته است.
رئیس سابق حوزه علمیه اصفهان در سال ١٣٩٠ قمری در مدرسه صدر بازار تدریس را آغاز کرد و حتی در مواقعی با وجود بیماری و کسالت شدید، در تمام کلاس ها حضور پیدا می کردند.
این استاد برجسته حوزه از ٢٠ اسفند سال ٦٣ تا آمدن حضرت آیت الله مظاهری به اصفهان در سال ١٣٧٤، حدود ١١ سال ریاست حوزه اصفهان را برعهده داشت.
2093 / 1339 ** خبرنگار: اصغر دواتگر ** انتشاردهنده: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.