به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد جمعه شب در مراسم عمامه گذاری 300 نفر از طلاب اصفهان که در مدرسه صدر این شهر برگزار شد، افزود: بر اساس روایات اسلامی، ولایت امیر المومنین (ع) حصن و قلعه ای است که چنانچه در آن قرار گیرید از عذاب الهی در امان می مانید.
وی اظهار کرد: شیعه علی (ع) نباید دچار گناه شود و لذا هرگاه فردی در معرض گناه قرار می گیرد با یاد آوری جایگاه یک شیعه می تواند خود را از گناه حفظ کند.
مدیر حوزه علمیه اصفهان خطاب به همسران روحانیون تازه معمم شده، گفت: مراسم عمامه گذاری یک روحانی، محدودیت هایی را برای آنها در مسائل اجتماعی به وجود می آورد.
وی افزود: وقار، متانت، تقوا، تدین و دقت بیش از پیش در امور دینی و عبادی از لوازم یک روحانی است.
عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: انتخاب شب عید غدیر برای مراسم عمامه گذاری از آن جهت است که در سالروز ولایت امیر المومنین (ع) به ایشان بگوییم ما می خواهیم در راه ولایت شما گام برداریم.
وی با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) در خصوص جایگاه عالم دینی، گفت: بر اساس این روایت، شیعه ای که عالم به شریعت و مسائل دینی شود و ضعفای فکری و فرهنگی را از ظلمت جهل به نور علم برساند در روز قیامت تاجی از نور بر سر خواهد داشت.
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: کاری بالاتر و ارزشمندتر از طلبگی نیست البته این نیست که خدمت صادقانه به اسلام ناب محمدی داشته باشیم و تمام اهداف غیر خدایی را از ذهن بیرون کنیم.
وی افزود: طلبه برای حرکت در این مسیر ابتدا باید مسیر اهل بیت (ع) را به خوبی فرا گیرد تا بتواند به خوبی نیز به دیگران منتقل کند.
مراسم عمامه گذاری 300 طلبه حوزه علمیه اصفهان جمعه شب با حضور آیت الله مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان و آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در مدرسه صدر این شهر برگزار شد.
هر ساله طلاب اصفهان در شب عید غدیر خم اقدام به عمامه گذاری می کنند.
یک ماه قبل از مراسم عمامه گذاری، طلاب مایل به معمم شدن، مسائل مورد نیاز دوران معمم بودن را در قالب دوره ای به نام طرح ادیب کسب می کنند.
7134 / 2093 ** خبرنگار: محمد کامران ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.