به گزارش ایرنا، آیت الله حسین مظاهری روز چهارشنبه در این پیام افزود: عمر به نسبت کوتاه ولی مشحون از برکات حضرت آیت الله صادقی، یکسره در ساحت 'علم و عمل' مصروف شد و بدین سبب خداوند سبحان به این شخصیت عالیقدر، توفیقات بزرگی هم در تدریس و گرما بخشیدن به حوزه علمیه و هم در تربیت شاگردان مبرز و هم در تألیف آثار علمی و تحقیقی مفید و متعدد و هم در هدایت و ارشاد و دستگیری از اهل ایمان عنایت فرمود.
وی اظهار کرد: وزانت علمی و مکانت تقوایی این عالم عامل که مقبولیت عامه ایشان را در پی‌داشت، تا به حدی بود که پس از ارتحال حضرات آیات خادمی و مهدوی هرستانی، عملا زعامت حوزۀ علمیۀ کهن اصفهان، متوجه این فقیه متقی شده و از این جهت ایشان یکی از ارکان و استوانه‌های بزرگ روحانیت و حوزۀ علمیۀ اصفهان بودند.
این مرجع تقلید افزود: حضور عالمانه و اخلاقی این عالم وارسته در اجتماع و اهتمام والای ایشان در ارتباط با مردم و رسیدگی به امور آنان از هدایت و ارشاد دینی گرفته تا دستگیری مستضعفان و مستمندان و نیز احداث و تأسیس مساجد در نقاط محروم و نظایر این اقدمات هدایت‌گرانه مردمی و اجتماعی، ایشان را درمیان اهل ایمان نیز محبوب و مقبول ساخته بود.
وی همراهی آن مرحوم را با نهضت شکوهمند امام راحل نیز یکی دیگر از نقاط روشن زندگی این عالم جلیل‌القدر دانست.
رئیس حوزه علمیه اصفهان افزود: سال‌های پایانی عمر شریف این عالم صالح صابر با رنج و مرارت بیماری گذشت و ایشان با روحیه والای صبر و شکر، آن را پشت سر می‌نهادند.
وی شخصیت و منش و سیرۀ این عالم پارسا را نیاز جدی امروز حوزه‌های علمیه و عموم فضلا و روحانیون به خصوص نسل جوان حوزوی دانست و گفت: زندگی فضیلت‌آمیز این فقیه اخلاقی، آمیزه‌ای از اهتمام بی‌وقفۀ علمی در کنار مجاهدت با نفس و التزام به تقوا و پارسایی و سپس تلاش فراوان برای تربیت طلاب و تهذیب نفوس، همراه با حضور اجتماعی و مردمی و همت در ارشاد و هدایت‌گری برای اهل ایمان و صبر و بردباری در مواجهه با مصائب و مشکلات است.
آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: اینها فضایل و صفات برجسته‌ای است که آراستگی بدان، حاجت قطعی و بلکه وظیفه حتمی امروز طلاب و عموم روحانیت است و برای ادای رسالت خطیری که بر عهده آنان قرار گرفته است، تحلی و تخلق به این صفات و روحیات، لازم و ضروری است.
وی ابراز امیدواری کرد که طلاب جوان راه روشن ایشان را که راه حق و فضیلت و پرهیزکاری است، بپیمایند و نوربخش و گرمابخش آیندۀ حوزه و روحانیت باشند.
بیست و یکمین سالگرد رحلت آیت الله سید محمد علی میر محمد صادقی رئیس سابق حوزه علمیه اصفهان امروز (چهارشنبه) با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در مدرسه صدر بازار این شهر برگزار شد.
آیت الله مرحوم سید محمد علی میرمحمد صادقی، رئیس سابق حوزه علمیه اصفهان از٢٠ اسفند ماه سال ٦٣ تا آمدن آیت الله مظاهری به اصفهان در سال ١٣٧٤ ، حدود ١١ سال ریاست حوزه اصفهان را بر عهده داشت.
فقه و اخلاق از جمله دروس بسیار مهمی است که آیت الله صادقی سال های زیادی به تدریس آن در حوزه علمیه می پرداخت.
آن مرحوم در نجف در محضر شیخ حسین حلی، آیت الله سید محمود شاهرودی و سید علی فانی أصفهانی تحصیل را ادامه دادند و کتاب های زیادی نوشته است.
ت/6994 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.