به گزارش ایرنا، به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان آیت الله ' سید یوسف طباطبایی نژاد ' روز دوشنبه در دیدار مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه علمیه های کشور افزود: اجرای برنامه های نوین در دستور کار حوزه علمیه است که به عنوان مثال قرار است بزودی طلابی که سال نخست تحصیل خود را سپری می کنند، تنها دروس صرف، عقاید و احکام را یاد بگیرند.
وی در ادامه خواستار تقویت ارتباطات بین المللی حوزه علمیه قم شد و گفت: بهتر است به جای آموزش دادن زبان های مختلف به طلاب فارسی زبان و اعزام آنان برای تبلیغ به کشورهای هدف، از طلابی که زبان دان هستند؛ استفاده شود.
مدیر حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: این طلاب بهتر از طلاب فارسی زبان بر زبان کشورها، مسلّط هستند و می توانند ارتباط مؤثرتری با مردم آن کشورها برقرار کنند.
وی افزود: به عنوان مثال در این زمینه می توان از خوزستانی های با استعداد که بر زبان عربی تسلط دارند، بهره برد و یا از ظرفیت طلاب خارجی جامعه المصطفی استفاده کرد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تأکید بر تبیین و تشریح ولایت فقیه برای مردم کشورهای عربی بیان کرد: تنها افرادی که هم لهجه مردم آن مناطق هستند و با آداب و رسوم آنان آشنایی دارند، می توانند بخوبی موضوع ولایت فقیه را برای آنان تبیین و تشریح کنند.
وی گفت: دولت نیز همین اشتباه را انجام می دهد و افرادی را به عنوان سفیر، رایزن اقتصادی و یا رایزن فرهنگی به کشورهای مختلف اعزام می کند که بخوبی با زبان، فرهنگ و آداب و رسوم آن کشورها آشنا نیستند.
آیت الله طباطبایی نژاد بر حمایت مالی از مبلغان بین المللی تاکید کرد و گفت: لازم است مرکزی برای جذب و تربیت افراد با استعداد و مسلط به زبان های خارجی راه اندازی شود.

* قم، منشأ نشر معارف اهل بیت (ع)
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه قم مرکز شیعه است و بر اساس روایات اسلامی، معارف اهل بیت(ع) از این شهر نشأت می گیرد، تصریح کرد: افتخار می کنیم در شهر مقدس قم و در جوار حضرت معصومه (س) تحصیل کرده ایم و هم اکنون حوزه علمیه اصفهان با حوزه علمیه قم ارتباط خوبی دارد.
آیت الله طباطبایی نژاد در بخشی از سخنان خود به انتشار اخبار در خبرگزاری حوزه و یا هفته نامه افق حوزه اشاره کرد و گفت: این اخبار باید مفید برای جامعه باشد زیرا صرف انتشار خبر، فایده ای ندارد.
وی با بیان ا ینکه این انتشار اخبار باید سبب تقویت فرهنگ و علم انسان شود، اظهارکرد: جمع آوری فتاوای جدید مراجع تقلید، بیان اصول اعتقادات به زبان ساده، تبیین و تشریح احادیث و موضوع ولایت فقیه باید مورد توجه قرار گیرد.
مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور نیز در این دیدار با اشاره به چارت جدید حوزه علمیه اظهار کرد: این مرکز در حوزه بین الملل، رسانه و خبرگزاری و تنظیم ارتباطات حوزوی با نهادهای گوناگون کشور در حال فعالیت است.
حجت الاسلام و المسلمین ' سیدمفید حسینی کوهساری ' افزود: دوره های آموزش زبان، مهارت افزایی و دانش افزایی برای طلاب مبلغ در کشورهای خارجی از جمله فعالیت های این مرکز است.
مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با اشاره به ارتباط خوب حوزه علمیه اصفهان و قم، گفت: خارج ساختن نشریه افق حوزه از فضای خبری به سمت مطالب تحلیلی، مصاحبه ای، ترویج مبانی انقلابی و توجه به ظرفیت استان ها از جمله برنامه هایی است که در دستور کار این مرکز ارتباطات و بین المللی حوزه های علمیه کشور قرار دارد.
2093 ** دریافت کننده و انتشار: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.