به گزارش ایرنا، در این مراسم که آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، سبحانی، علوی گرگانی، آیات امینی، یزدی، احمد خاتمی، مقتدایی، گرامی، خرازی، علوی بروجردی و مسئولان استان قم حضور داشتند، یکی از استادان حوزه علمیه قم با تبیین خدمات ارزنده مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مظاهری ،نفوذ کلام، زمان شناسی و انقلابی بودن را از مهمترین ویژگی های آن عالم وارسته دانست.
حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی افزود: استاد فقید حوزه علمیه اصفهان چه در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه بعد از آن یک انقلابی به تمام معنا بود، اما به هیچ وجه جناحی نبود.
وی با بیان اینکه تمام فعالیت های اجتماعی، دینی و فرهنگی آن مرحوم مطابق با نیازهای روز صورت می گرفت، افزود: کلام آن مرد الهی به حدی تاثیر گذار بود، که همگان با شنیدن سخنانش به انجام کار خیر مبادرت می کردند.
حجت الاسلام و المسلمین مظاهری در سال 1310 در اصفهان متولد و از سال 1320 در حوزه علمیه مشغول به تحصیل شد.
وی در سال 1389 به عنوان چهره ماندگار تبلیغ استان اصفهان انتخاب و طی مراسمی از او تجلیل شد.
برگزاری دعای ابوحمزه ثمالی در طول بیش از 60 سال، تأسیس دانشگاه قرآن و معارف اسلامی، تأسیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان، رئیس و مؤسس دارالقرآن الکریم استان اصفهان و فعالیت های گوناگون در زمینه نشر و ترویج معارف دینی از جمله فعالیت های این چهره ماندگار تبلیغ استان اصفهان است.
وی سرانجام پس از دوره ای بیماری در روز بیست و یکم دی ماه 96 دعوت حق را لبیک گفت، و در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.
7403/ 6133/ خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.