به گزارش ایرنا، سید رضا صالحی امیری روز پنجشنبه در جریان بازدید از روند عملیات ساخت مرکز همایش های بین المللی اصفهان، تصریح کرد: برگزاری همایش های بزرگ ملی و بین المللی در تهران با مشکلات ترافیکی و تراکم همایش ها مواجه است.
وی افزود: مرکز همایش های بین المللی اصفهان می تواند جانشین بسیار خوبی برای سالن همایش های بین المللی تهران باشد و بار ترافیکی این همایش ها را از تهران به اصفهان منتقل کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مرکز همایش های بین المللی اصفهان یکی از افتخارات معماری ایران است و در ساخت آن از فناوری های نوین استفاده شده است.
وی اضافه کرد: این مرکز می تواند برای یک قرن فعال باشد و به لحاظ دسترسی ها و ظرفیت ها هر آنچه برگزاری یک همایش بین المللی نیاز است را دارد.
صالحی امیری با اشاره به اینکه زیرساخت های رفاهی و گردشگری اصفهان رو به توسعه است، گفت: برای استقرار میهمانان خارجی در شهر اصفهان با مشکل و موانعی رو به رو نخواهیم بود.
وی اصفهان را خاستگاه فرهنگ و تمدن ایران اسلامی دانست و گفت: حضور مهمانان خارجی در اصفهان بازتاب خوبی دارد و وجود مرکز همایش های بین المللی اصفهان (سالن اجلاس) علاوه بر برگزاری همایش ها، به انتقال و اشاعه فرهنگ ملی و تمدنی ما به سایر ملل جهان کمک می کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در حقیقت سالن مرکز همایش های بین المللی اصفهان و فضاهای جانبی آن، پیام فرهنگی را به دنیا منتقل می کند و هر فردی که در این مرکز حاضر می شود، تحت تاثیر نمادهای فرهنگی ایران قرار می گیرد و این، ارزش مرکز همایش های بین المللی اصفهان را دو چندان کرده است.
صالحی امیری افزود: خوشبختانه روند احداث این مرکز با همت شهرداری اصفهان با سرعت خوبی درحال انجام است و دولت نیز باید کمک کند تا این مجموعه هرچه سریع تر تکمیل و به بهرداری برسد.
طرح احداث مرکز همایش های بین المللی اصفهان به عنوان یک طرح چند منظوره با هدف میزبانی اجلاس سران کشور های غیر متعهد در ایران در اسفند سال 1389 به مرحله اجرا در آمد.
اواخر سال 90 مشخص شد که این کار برای تابستان 91 ( زمان برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در ایران ) به موقع تمام نخواهد شد و برگزاری این اجلاس در تهران در دستور کار قرار گرفت.
رای منفی بهارستان نشین ها در سال 91 به تخصیص بودجه برای سالن اجلاس اصفهان، شهرداری این شهر را بر آن داشت تا هزینه این طرح را از محل بودجه های عمرانی خود تامین کند.
در پی مذاکرات نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با مسئولان سازمان برنامه و بودجه، دولت یازدهم اواخر سال گذشته مقرر کرد مبلغ ٨٠٠ میلیارد ریال برای تامین اعتبار پروژه سالن همایش های بین المللی ( سالن اجلاس سران) به شهرداری اصفهان تخصیص یابد.
مرکز همایش های بین المللی اصفهان بگونه ای طراحی شده که گویای عبارت معروف ' اصفهان، نصف جهان' است، زیرا شکل نیم کره بودن آن نماد 'نصف جهان' است و در ساختمان آن نیز همانند سقف داخلی آن که نقش سقف مسجد شیخ لطف ‌الله است، معماری خاص اصفهان لحاظ شده است.
سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه بمنظور حضور و سخنرانی در مراسم اختتامیه سی‌ امین جشنواره بین ‌المللی فیلم ‌های کودکان و نوجوانان به اصفهان انجام شد.
سید رضا صالحی امیری در جریان این سفر یک روزه با رئیس حوزه علمیه ولی عصر (عج) و نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان دیدار و ضمن بازدید از پروژه مرکز همایش های بین المللی این شهر در هفتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان نیز شرکت کرد.
ت/6020/7135 خبرنگار: علیرضا حکیمیان - تنظیم کننده: فرزانه سادات مدنیون - انتشار: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.