به گزارش ایرنا رسول زرگرپور روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: استان اصفهان در بخش فرهنگی و هنری از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است.
وی با بیان اینکه استان اصفهان از مردمی ولایتمدار، شهیدپرور و با فرهنگ و بلوغ سیاسی بالایی برخوردار است اظهار کرد: مسائل فرهنگی و هنری در این استان با استان های دیگر متفاوت است.
و آمار و وضعیت آسیب های اجتماعی در استان از متوسط کشور هم پایین تر است، اما به هیچ وجه این مقدار کم هم برای ما راضی کننده و قابل تحمل نیست.
استاندار اصفهان گفت: تلاش ما بر این است تا مسائل و آسیب های اجتماعی را در این استان به حداقل ممکن برسانیم.
وی با بیان اینکه استان اصفهان در زمینه مسائل فرهنگی و هنری در کشور نمونه است و از جایگاه ویژه و خاصی برخوردار است افزود: در شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان بر روی بعضی از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و مسائل خانواده توجه ویژه ای شده است و مسائل بصورت ویژه پیگیری می شود.
زرگرپور با بیان اینکه برگزاری جلسه های شورای فرهنگ عمومی استان فواید و اثرهای مثبت و خوبی به دنبال خواهد داشت گفت: امیدواریم جلسه های شورای فرهنگ عمومی استان در سال 96 هم بصورت مستمر ادامه داشته باشد .
استاندار اصفهان در ادامه این جلسه از برگزاری پانزدهمین اجلاس پیرغلامان استان اصفهان خبر داد و افزود: این رویداد بزرگ فرهنگی و مذهبی در اواخر شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه معتقدیم باید این اجلاس به عنوان اولین و دومین اجلاس استان اصفهان محسوب شود گفت: این رویداد بزرگ فرهنگی و مذهبی با حضور حدود یک هزار نفر از پیرغلامان و مداحان ابا عبدالله الحسین(ع) و 60 مهمان خارجی برگزار خواهد شد.
زرگرپور با بیان اینکه برگزاری اجلاس پیرغلامان دو سه روز قبل از محرم، حال و هوای محرم را به اصفهان خواهد داد گفت: این رویداد بزرگ فرهنگی و مذهبی، معنویتی را که اصفهان با برپایی مراسم تشییع شهدا در آن شهره است بار دیگر به اصفهان خواهد داد.
هفتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان برگزار شد.
ت 7150 / 6020 / خبرنگاران: علی نعمانی و علیرضا حکیمیان - انتشار : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.