*** سازه گرافیکی عباس کیارستمی در سالروز درگذشت این هنرمند فقید در محوطه خانه هنرمندان اصفهان رونمایی شد.
این سازه بر اساس فیلم «خانه دوست کجاست» ساخته شده و در استان های مختلف کشور به نمایش درخواهد آمد.
ستاد اطلاع رسانی سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اعلام کرد: یک سال پس از درگذشت زنده یاد عباس کیارستمی، هنرمندان، فیلمسازان، مدیران شهری و دست اندرکاران برگزاری جشنواره در خانه هنرمندان شهر اصفهان جمع شدند تا از سازه گرافیکی این کارگردان فقید و برجسته سینمای ایران رونمایی کنند.
این سازه با طراحی بهزاد شفق و محصول کار گروهی است، نقاشی های آن را المیرا رسولی راد و ناهید سلامی انجام داده اند.
در ادامه مراسم، علیرضا رضاداد دبیر سی امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان، گفت: از چند ماه قبل که فهمیدیم جشنواره کودک با سالروز درگذشت عباس کیارستمی همزمان است، به دنبال اجرای طرحی برای یادبود او بودیم.
وی از نصب این سازه در دبیرخانه جشنواره همه استان ها خبر داد و افزود: جوانان باید از داشتن چنین سرمایه ای در کشور مطلع شوند.
رضا داد اضافه کرد: عباس کیارستمی سینمای کودک ایران را به یک برند در جهان تبدیل کرده است.
شادمهر راستین در این آیین، گفت: کیارستمی در زمان حیات مانند هوا بود که می‌گفتیم هست، اما حالا که نیست احساس تنگنا می‌کنیم، کیارستمی هوایی بود که از ما دریغ شد.
هوشنگ گلمکانی منتقد سینما و سردبیر مجله فیلم نیز گفت: کارنامه‌ای که کیارستمی داشت برای اعتبار بخشیدن به چند زندگی هنری بود اما امروز ما حسرت نبودن او را داریم.
در پایان حاضرین، پوستر مراسم نکوداشت عباس کیارستمی را امضا کردند و از سازه گرافیکی این هنرمند رونمایی شد.

*** نشست خبری رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری کشور در حاشیه این جشنواره برگزار شد.
به گفته محمد مهدی حیدریان؛ میزبانی و استقبال مردم خونگرم اصفهان نشان می دهد که اصفهان بضاعت برگزاری همیشگی این رویداد سینمایی را دارد.
وی با اشاره به اینکه استان اصفهان با برخورداری از صنایع مختلف می تواند حامی همیشگی این رویداد فرهنگی باشد، گفت: برای مثال می بینیم که این استان در زمینه ورزش نیز پرفروغ است و صنایع این استان از ورزش حمایت می کنند بنابراین، حمایت از جشنواره بین المللی فلیم های کودکان و نوجونان نیز به عنوان یک رویداد ملی که در اصفهان برگزار می شود ضروری است.
حیدریان اضافه کرد: شهرداری اصفهان به عنوان یکی از متولیان فرهنگی، همیشه در زمینه برگزاری جشنواره موثر واقع شده و ارتقاء کمی و کیفی آن را رقم زده است.
رییس سازمان سینمایی گفت: تجهیز سالن هایی که پذیرای فیلم های کودک ونوجوان و آثار سینمایی برای خانواده ها هستند، در اولویت قرار دارد.

*** نشست هم اندیشی فعالان انیمیشن ایران بمنظور بحث و بررسی پیرامون مشکلات انیمیشن کشور در کتابخانه مرکزی برگزار شد.
در این نشست علیرضا گلپایگانی استاد پیشکسوت انیمیشن کشور : همانگونه که از صنایع حمایت می شود باید از انیمیشن هم حمایت شود البته این موضوع به این معنا نیست که صنعت انیمیشن نیاز به صدقه دارد، بلکه باید کاری بنیادی در این زمینه انجام شود.
در خلال این نشست، اعضا و فعالان انیمیشن کشور نامه ای تنظیم کرده و درخواست های خود را خطاب به شهردار اصفهان تنظیم و به امضای دست اندرکاران انیمیشن تهران رساندند.

*** پروانه های زرین و لوح های تقدیر مسابقه فیلمنامه نویسی سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اهدا شد.
به گزارش روابط عمومی این جشنواره، برگزیدگان بخش انیمیشن مسابقه فیلمنامه نویسی به ترتیب اول تا سوم: بهرام جلالی پور برای 'راز انگشتر سلیمان'، فریدون هوشمند برای فیلمنامه 'افسانه هزار آینه'، معراج میراحمدیان برای فیلمنامه 'هیولای نمکی'
برگزیدگان بخش اقتباس حرفه ای مسابقه فیلمنامه نویسی به ترتیب اول تا سوم: شیوا کاظمی و مژگان فرح آور مقدم برای فیلمنامه 'کیسه کهنه'، فریدون دانشمند برای فیلمنامه 'برنده'، سید جواد هاشمی برای فیلمنامه 'پیشونی سفی'
برگزیدگان بخش اقتباسی و اندیشه های نو مسابقه فیلمنامه نویسی به ترتیب اول تا سوم: نوشا عبدالله زاده برای فیلمنامه 'هستی'، شیرین بردلو برای فیلمنامه 'طبقه هفتم غربی'، اکبر کشتکار و علی کروالیان برای 'پووول'
اهدای لوح تقدیر به نویسندگانی که فیلمنامه های اقتباسی از کتاب های آنان تهیه شده است: جمشید خانیان، فرهاد حسن زاده و احمد اکبرپور و مهناز وحدتی برگزیدگان بخش تالیفی حرفه‌ای مسابقه فیلمنامه نویسی به ترتیب اول تا سوم: علی فیاض منش و امین بهروزی برای فیلمنامه 'مونس'، شعله شریعتی برای فیلمنامه 'روح بازی' و مهرداد موفق برای فیلمنامه 'درنا'
در این بخش برگزیدگان رتبه اول جایزه خود را به فرهاد توحیدی اهدا کردند.
برگزیدگان بخش تالیفی و اندیشه‌های نو مسابقه فیلمنامه نویسی به ترتیب اول تا سوم: محسن زمانی و مریم صدیق برای فیلمنامه 'ملاقات با مامان و بابام'، نیاز اسماعیل‌پور برای فیلمنامه 'زندگی دوگانه نوید' و ولی باقری و افسانه آقا نژاد برای فیلمنامه 'نردبان'
فیلمنامه‌ها با کد مخصوص و بدون نام نویسنده و عنوان برای داورها ارسال شد و نه داورها می‌دانستند فیلمنامه از چه کسی است و نه شرکت‌کننده‌ها می‌دانستند داورها چه کسانی هستند.

*** برگزیدگان بخش مسابقه تبلیغات سینما در سینما فلسطین اعلام شدند.
به گزارش روابط عمومی این جشنواره، پروانه زرین و دیپلم افتخار برای بهترین آنونس و تیزر به سجاد پهلوان زاده برای فیلم نفس، اهدا شد.
در بخش نامزدهای بهترین عکس با تقدیر از علی حمیدنژاد برای فیلم لاک قرمز، پروانه زرین و دیپلم افتخار به امید صالحی برای فیلم بدون مرز، اهدا شد.
پروانه زرین و دیپلم افتخار برای بهترین پوستر نیز به علی باقری برای فیلم نفس، اهدا شد.
*** رئیس بنیاد سینمایی فارابی در حاشیه سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، گفت: برنامه ریزی های سینمای کودک و نوجوان جز با ورود سرمایه ها و تامین مالی جدید، اجرایی و محقق نمی شود، این سرمایه گذاری هم انجام مسئولیت اجتماعی و هم بازگشت سرمایه را به دنبال دارد.
ستاد اطلاع رسانی سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به نقل از علیرضا تابش، افزود: خوشحالم که اصفهان میزبان دوباره جشنواره فیلم کودک و نوجوان است.

*** به گزارش روابط عمومی این جشنوراه، جایزه بهترین اقتباس از کتاب 'زمانی برای بزرگ شدن' نوشته محسن مومنی به طور مشترک به مهدی ترابی برای فیلمنامه 'او برادرم بود' و علی اصغر احمدی مقدم برای فیلمنامه 'سوختن در آب غرق شدن در آتش' اهدا شد.
جایزه بهترین اقتباس از کتاب 'قصه های سبلان' نوشته محمدرضا بایرامی به طور مشترک به مهناز وحدتی برای فیلمنامه 'کوه مرا صدا زد' و زهرا امیری برای فیلمنامه 'سپیددشت' اهدا شد.
جایزه بهترین اقتباس از کتاب 'بچه های کارون' نوشته احمد دهقان به طور مشترک به کبری التج برای فیلمنامه 'آذرخش' و محمدجواد اعتباری برای فیلمنامه 'شبیه کارون' تعلق گرفت.

*** دومین کارگاه انیمیشن‌سازی حرفه‌ای با حضور هنرمند مجارستانی در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.
'فرنچ وارانسی' انیمیشن‌ساز مجارستانی به آموزش و هدایت این کارگاه با موضوع «ساخت انیمیشن بر اساس کتاب» پرداخت.
بخش عملی این کارگاه به نمایش یک زنده پویانمایی آغاز شد.

*** کارگاه 'فیلمنامه نویسی اقتباسی' در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.
محسن دامادی فیلمنامه نویس پیشکسوت مدرس و هدایتگر این کارگاه بود.
دامادی در خلال این کارگاه، گفت: ادبیات ایران پشتوانه فیلمنامه نویسی است و آشتی با ادبیات کلاسیک ایران می تواند کمک بسیاری به فیلمنامه نویسان کند.

*** آخرین گفت‌وگوی شبانه سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با حضور چند تن از فیلمسازان خارجی و تعدادی از داوران بخش مسابقه فیلمنامه نویسی در سالن چشم انداز هتل کوثر اصفهان برگزار شد.
وحید نیکخواه آزاد مجری و کارشناس گفت و گوهای شبانه جشنواره فیلم کودک و نوجوان در دو بخش به گفت و گو با فیلمسازان خارجی شرکت کننده در این جشنواره و داوران مسابقه فیلمنامه نویسی پرداخت.
جوایز بخش مسابقه فیلمنامه نویسی نیز همزمان با آیین نکوداشت عباس کیارستمی در سینما فلسطین اصفهان منتشر شد.

*** نشست خبری انیمیشن سینمایی «کلیله و دمنه» با حضور عوامل این فیلم؛ علیرضا توکلی نویسنده و کارگردان، زهرا هاشمی بهرمانی نویسنده و تهیه کننده و رضا درستکار مجری کارشناس مراسم برگزار شد.

*** در سالن نقش جهان پردیس سینمایی چهارباغ سه فیلم با نام های 'قطارهای انتظار'، 'پل سفید' و 'پس کوچه' اکران شد.
فیلم کوتاه سه دقیقه ای 'پس کوچه' از مهدی زارعی، 'قطارهای انتظار' از شاهد سلطانی و فیلم سینمایی بلند 'پل سفید' از علی قوی تن بود.

*** سه فیلم پویانمایی «اولین اثر انگشت»، «معلق» و «رهایی از بهشت» در سینما سپاهان اکران شد.
سید احد میکائیل زاده منتقد و کارشناس سینما، معرفی این سه فیلم را بر عهده داشت.
«اولین اثر انگشت» ساخت کشور مصر و کارگردان آن 'محمد موافی' به مدت ۱۵ دقیقه، «معلق» از کشور انگلستان ساخت 'لیام هریس' به مدت ۱۰ دقیقه دو انیمیشن کوتاه و «رهایی از بهشت» به کارگردانی علی نوری اسکویی از کشور ایران به مدت ۷۶ دقیقه بود.

*** پویانمایی «فهرست مقدس» به کارگردانی محمد امین همدانی در آخرین سانس سالن چهارسوق پردیس سینمایی چهارباغ اکران شد.
این فیلم جایزه بهترین فیلم انیمیشن بلند فیلم فجر را در سال ۹۴ دریافت کرده و موفق به دریافت ۱۴ جایزه ملی و بین المللی از کالیفرنیا، مادرید، شرق آسیا و غیره شده است.

*** سه فیلم 'اسکی باز'، 'گزارشگر' و 'رویای شیرین' در سالن چهلستون پردیس سینمایی جهارباغ اصفهان اکران شد.

*** فیلم سینمایی ' پایان رویاها' به کارگردانی محمدعلی طالبی که فیلم سینمایی کیسه برنج را در کارنامه اش دارد، در سالن سینما فلسطین به نمایش در آمد.
در ابتدا فیلم کوتاه 'بی نام' به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی امیر کرمی و به زبان کردی اکران شد.
نویسنده و کارگردان این فیلم محمدعلی طالبی است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این فیلم را تهیه کرده است. شیوا فرهادی و امیرحسام رضایی از جمله بازیگران کودک فیلم پایان رویاها محسوب می شوند.

*** چهارصد عضو از کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان اصفهان برای تماشای فیلم «پایان رویاها» به سینما فلسطین آمدند.

***۱۱ فیلم کوتاه ایرانی در سینما چهارسوق پردیس سینمایی چهارباغ اکران شد.
به گزارش روابط عمومی این جشنوراه، در سانس نخست پردیس سینمایی چهارباغ 'بابا' به کارگردانی بهرام عظیمی، ' رویاها در یک روز، ماجراهای درازگوش و عرعرک' به کارگردانی مهدی شاد، 'لایت سایت' سید مسلم طباطبایی، 'بیشه مثل ها و هرکسی خربزه می خوره پای لرزش هم مینشیند' از محسن نظرپور، 'وقت خوابه' مهناز یزدانی، 'داگبین' آتوسا غفاری، 'بزغاله های ابری' از حمید کریمیان، 'پنجره فولاد' ساره شفیعی پور، 'ناگهان باد برمیخیزد' از ادریس سامانی و 'میم' از سید محمدرضا خردمندان، 11 فیلم کوتاه اکران شده، بود.

*** 'پرنده ها'، ' ۱۰۰ روپیه' و 'هیجان انگیز ترین تعطیلات برای بو' در پردیس سینمایی چهارباغ اکران شد.
وحید نصیری معرفی این سه فیلم را بر عهده داشت و در ابتدای صحبت هایش اعلام کرد که استقبال از این دوره جشنواره پر شور و هیجان است.
'هیجان انگیزترین تعطیلات برای بو' به کارگردانی 'دیریدریک ابینچ' از سینمای هلند، بلژیک و اتریش به زبان هلندی است و فیلم بلند ۸۷ دقیقه ای است.
'پرنده ها' به کارگردانی 'جورجی تکمالادز' گرجستانی و بمدت 13 دقیقه است .
' ۱۰۰ روپیه ' به کارگردانی 'پراشان راج' فیلمساز کالیفرنیایی به مدت ۲۰ دقیقه اکران شد.

*** فیلم 'فقط شاگرد اول بود' به کارگردانی آزاده قچاق در سالن نقش جهان پردیس سینمایی اکران شد.
روابط عمومی این جشنواره به نقل از این کارگردان در مورد این فیلم داستانی، بیان کرد: من سعی کرده ام در این فیلم به موضوع اینترنت و فراگیری و تاثیر آن بر زندگی امروز انسان‌ها بپردازم.
آزاده قچاق متولد ۱۳۵۹ تهران، به غیر از این فیلم، فیلم هایی همچون قربانی بیداری و سرمه با من و آدم های روی پل را دارد.
به گزارش ایرنا، سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان روز جمعه گذشته با حضور 88 میهمان خارجی از 44 کشور با پخش فیلم ها و آثار سینمایی در اصفهان آغاز به کار کرد.
این جشنواره بین المللی تا 16 تیر جاری در کلانشهر اصفهان ادامه خواهد داشت و در این مدت 35 فیلم ایرانی و خارجی در دو بخش کودک و نوجوان به نمایش درخواهد آمد.
فیلم های این جشنواره در پنج سالن سینمایی شامل سالن‌های شماره ١، ٢ و ‏‏٣ پردیس سینمایی چهارباغ و ٢ سالن سینما فلسطین و سینما سپاهان اکران می‌ شود.
این جشنواره بر اساس توافقنامه منعقد شده میان سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، شهرداری اصفهان و بنیاد سینمایی فارابی، در اصفهان برگزار می شود.
گ/ 7153 ** گردآوری : هُدا استکی** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.