مهدی جمال روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استقبال خانواده های استان سمنان از سینمای تخصصی کودک و نوجوان با وجود فراهم بودن امکانات، باید افزایش یابد.
وی با اشاره به سرگرم بودن اعضای خانواده های امروزی به شبکه‌های اجتماعی و فضای دیجیتالی و کم‌توجهی به کودکان در خانواده‌ها، عنوان کرد: در شرایط کنونی استقبال کمرنگ خانواده‌ها و وقت‌نگذاشتن برای فرزندان، باعث کم‌توجهی به نشاط کودکان شده که امید است سینماکانون گامی برای همراهی و توجه بیشتر خانواده ها با کودکان باشد.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان با تاکید بر اینکه در این سینما فیلم‌های روز به نمایش گذاشته نمی‌شود، خاطرنشان کرد: دنیای کودکان و نوجوانان با دنیای بزرگ‌سالان متفاوت است و هدف از این سینما، نمایش فیلم‌هایی با رویکرد آموزشی و افزایش نشاط اجتماعی کودکان است.
وی خاطرنشان کرد: با وجود تبلیغات شهری و اطلاع رسانی در صفحات مجازی و پخش فیلم های مناسب با سن آنها، کودکان و نوجوانان استان سمنان رغبتی برای حضور در این سینما را ندارند.
وی تاکید کرد: سینمای تخصصی کودک و نوجوان نیاز جامعه و یکی از ضرورت‌های استان سمنان است که باید به آن توجه ویژه شود و رسانه ها نیز در این راه می توانند بسیار کمک کننده باشند.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان از اتقبال کمرنگ خانواده های استان سمنان از سینماکانون انتقاد کرد و گفت: با وجود لحاظ کردن امتیازهایی مانند فروش بلیت نیم‌بها و برگزاری نشست های تخصصی نقد فیلم با حضور کودکان و نوجوانان و حتی ارایه بلیت رایگان به برخی از مدارس ، استقبال از سینمای کودک و نوجوان کانون پرورشی در استان سمنان کم‌رنگ است.
جمال بیان داشت: در استان سمنان پنج سینمای تخصصی کودک و نوجوان به‌ همت کانون پرورش فکری استان در سرخه، دامغان، گرمسار، سمنان و شاهرود راه‌اندازی شده است و قرار است تا پایان سال 96 سینماهای کودک دیگری در سمنان و مهدی‌شهر راه اندازی شود.
وی، هدف از راه اندازی این سینماها را کمک به تقویت آموزش و نشاط اجتماعی کودکان عنوان کرد و ادامه داد: این سینماها می تواند موجب پویایی و احیای این شاخه هنری برای کودکان شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان بیان داشت: سینماکانون 2 روز در هفته در 2 نوبت صبح و عصر برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها نمایش فیلم دارد.
به گزارش ایرنا، تاکنون علاوه بر مجموعه فیلم های کوتاه مناسب کودک و نوجوان، فیلم های بلند سینمایی مانند ناسور، مرد کوچک، آقای مدیر و هامون و دریا اکران شد.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.