علی بختیار روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در باره شاخصه ها و ویژگی های لایحه بودجه 97 گفت: دیده شدن برنامه اشتغال گسترده و مولد به خصوص برای دانش آموختگان دانشگاهی و کسب و کار الکترونیکی از نقاط قوت در تبصره 18 لایحه بودجه 97 است.
وی تصریح کرد: برای این موضوع ساز و کارهای لازم و طرح های نظارتی پیش بینی شده است و انتظار می رود با اجرایی شدن آن زمینه حرکت به سمت اشتغال دانش بنیان و توسعه کشور فراهم شود.
وی در عین حال گفت: افزایش قیمت سوخت پیشنهاد دولت بوده و ما موافق افزایش قیمت بنزین نیستیم، چون افزایش قیمت حامل‌های انرژی به خصوص بنزین روی شاخص های اقتصادی کشور و مردم تاثیر گذار است.
وی با اشاره به اینکه بحث افزایش قیمت حامل های انرژی بحثی جدی است که باید در کمیسیون های تخصصی و کمیسیون تلفیق به آن توجه خاص شود گفت::مجلس همچنین موافق افزایش قیمت برق، آب و گاز نیست چون مردم توان پرداخت ندارند.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس در ادامه با اشاره به اینکه در لایحه بودجه 97 ، حذف یارانه تعدادی از دهک ها با هدف اشتغال و تولید پیشنهاد شده است ، گفت:این موضوع که می توانست از نقاط قوت لایحه باشد، اکنون بدلیل نداشتن آمار و اطلاعات و اجرای نامناسب طرح های اشتغال و کارآفرینی می تواند به یکی از ضعف های لایحه بودجه بدل شود.
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: چون در کشور آمار دقیقی از دهک های درآمدی نداریم وممکن است خانواده هایی که استحقاق دریافت یارانه دارند حذف شوند و در این زمینه با چالش اجتماعی در کشور مواجه شویم بنابراین باید در این زمینه تدبیر دیگری اتخاذ شود که در تلفیق به آن خواهیم پرداخت.
بختیار همچنین از کاهش 54 درصدی بودجه عمرانی در لایحه بودجه 97 نسبت به قبل به عنوان یکی دیگر از ضعف های این بودجه گفت:اگر این موضوع به این نحو عمل شود در اجرای طرح های عمرانی بخصوص طرح های نیمه تمام، طرح های تملک دارایی سرمایه ای و نظام توسعه ای کشور با مشکل جدی مواجه می شویم.
نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در ادامه علت این پدیده را عریض و طویل شدن ساختار دولت عنوان کرد و گفت: این مشکل باید با کوچک سازی و چابک سازی دولت مرتفع شود.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: لایحه بودجه 97 پس از بررسی کارشناسانه در کمیسیون های تخصصی و سپس کمیسیون تلفیق که برخی از اعضای دولت و منتخبان گروهای تخصصی نیز در آن حضور دارند بررسی و سپس در صحن علنی مجلس بررسی می شود.
وی اضافه کرد: تغییر و تعدیل خیلی از احکام و ردیف های بودجه 97 در این فرآیند برای تبدیل شدن به قانون برای اجرا می تواند کشور را به سمت توسعه پایدار سوق دهد.
رئیس جمهوری یکشنبه هفته گذشته لایحه بودجه سال آتی را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.
ت/7138 / 6022 خبرنگار:محمد حسین توفیقی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.