به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسن صادقلو روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد: یکی از برنامه های جدی دولت تدبیر و امید در دوره چهار ساله دوم فعالیت، توجه ویژه به روستاها و استفاده از ظرفیت های موجود برای افزایش درآمدها، تامین شغل پایدار و توسعه یکنواخت همه مناطق شهری و روستایی است.
وی بیان کرد: دولت برنامه ریزی برای رونق 5 هزار روستا را در دستور کار قرار داده تا با افزایش سهم آنها از تولید و اشتغال ، بخش زیادی از مشکلات جامعه در حوزه های تولید ، ایجاد فرصت های شغلی و رسیدن به توسعه را حل کند.
استاندار افزود: روستاها با توجه به زندگی درصد بالای جمعیت در این مناطق، علاوه بر برخورداری از نقش موثر در فرایندهای کسب و کار، دارای ظرفیت فراوان برای کمک به توسعه و پیشرفت پایدار گلستان هستند.
صادقلو ادامه داد: با وجود این سهم موثر ، از سال گذشته تاکنون کارگروه توسعه روستاها در گلستان تشکیل نشده است که این کم توجهی به موضوع مهم رشد روستاها پذیرفتنی نیست.
وی اضافه کرد: فعالیت کارگروه های مرتبط با توسعه و رشد روستاها به دلیل نقش بنیادین آنها در هدایت مناطق روستایی در مسیر پیشرفت، مهم و تاثیرگذار بوده و لازم است فرصت های از دست رفته با برنامه ریزی مناسب و مطلوب جبران شود.
استاندار گلستان در ادامه به آغاز برداشت گندم و جو در استان اشاره کرد و گفت: تحویل گرفتن و خرید این محصولات استراتژیک در استان باید به شیوه صحیح و حفظ کامل عزت کشاورزان انجام گیرد.
صادقلو همچنین از آتش زدن مزارع پس از برداشت محصولات گلایه کرد و گفت: با وجود هشدار فراوان کارشناسان مبنی بر نادرست بودن این کار، شاهد انجام آن هستیم که خلا نبود قانون مناسب برای جلوگیری از آتش زدن مزارع به شدت احساس می شود.
وی در ادامه به طولانی شدن روند احداث برخی طرح ها در استان اشاره کرد و گفت: نیمه کاره ماندن طرح ها برای سال های طولانی ، حس ناکارآمدی را در میان مردم ترویج می کند که با مطالعه دقیق قبل از اجرا ، باید از مدت دار شدن روند ساخت طرح ها جلوگیری کرد.
استاندار گلستان به گلایه مدیران از تعداد زیاد جلسات استانی نیز اشاره و اضافه کرد که برگزاری این تعداد از جلسات استانی ضروری نیست و باید برخی از آنها در یکدیگر ادغام شود.
صادقلو ادامه داد: فرمانداران شهرهای استان بخش زیادی از وقت خود را در جلسات استانی می گذرانند و آن گونه که می خواهند فرصت رسیدگی به امور شهرهای خود را ندارند.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که در 30 شهر و افزون بر یکهزار روستا زندگی می کنند.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.